شنبه 30 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال لغو تحريم سوئيفت

به گزارش ایرنا اين مقام آگاه كه خواست نامش فاش نشود روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری، افزود: البته بانك ها پس از تحريم سوئيفت مي توانستند از سيستم هاي قديمي تر استفاده كنند اما برقراري مجدد سوئيفت نحوه ارتباط را سهل تر مي كند.

وي با اشاره به قرارداد برخي بانك ها با سوئيفت اظهارداشت: برخي قراردادها دو ساله بوده و تحريم ها سبب لغو آنها شده بود.

سيستم سوئيفت جهت ارسال و دريافت هرگونه پيام ارزي در بين واحدهاي ارزي بانك هاي داخل و بانك هاي خارج از كشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

سوئيفت جامعه جهاني ارتباطات مالي بين بانكي محسوب مي شود كه از حروف اول عبارتSociety for Worldwide Interbank Financial Telecommunication گرفته شده و مركز آن در كشور بلژيك است و مؤسسات مالي در سراسر جهان از اين سيستم براي تبادل اطلاعات مالي محرمانه خود استفاده مي‌كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مقام آگاه در بانك مركزي با اشاره به لغو تحريم تعدادي از بانك‌هاي كشور از سوي اتحاديه اروپا اظهارداشت: احتمال لغو تحريم سوئيفت و اتصال مجدد بانك‌هاي لغو تحريم شده زياد است.

وي افزود: هم‌ اكنون شركت‌هايي كه به واسطه تحريم بانك‌هاي ايراني، مشتريان خود را از دست داده بودند، با راي دادگاه اتحاديه اروپا به دنبال جذب مجدد مشتريان خود و افزايش گستره نفوذ خود در بازار هستند.

اين مقام آگاه در بانك مركزي گفت: شركت سوئيفت نمايندگي‌ هايي دارد كه برخي از آنها مدتي است براي ارائه خدمات به بانك‌هاي رفع تحريم شده از سوي اتحاديه اروپا فعال شده‌اند.

وي تاكيد كرد: به دليل آن كه شكايت بانك‌هاي ايراني پذيرفته شده، احتمال لغو تحريم‌هاي سوئيفت در شرايط كنوني بسيار بالا است.

اين مقام آگاه با بيان اين كه اتصال به سوئيفت مدتي زمان مي‌برد ، افزود: علاوه بر سوئيفت مسائلي مانند رتبه‌بندي بانك‌ها، كارت‌هاي مستر و كارت‌هاي اعتباري مجموعه خدماتي است كه از زمان اعمال تحريم‌ها قطع شده و راي فعلي دادگاه اتحاديه اروپا بر رفع آن تحريم‌ها بسيار تاثيرگذار است.

به گفته وي كارت هاي اعتباري ارزي همانند ويزا كارت و مستر كارت با رفع اين تحريم دوباره در ايران فعال مي شود، ضمن اين كه كاركنان دولت نيز مي توانند در خارج از كشور از خدمات ارزي مرتبط با سوئيفت بهره مند شوند.

سيستم سوئيفت جهت سرعت بخشيدن به انجام معاملات ارز و جلب رضايت مشتريان و همچنين هماهنگي تمام عمليات ارزي در سطح جهاني با استفاده از يك نرم‌افزار استاندارد مورد توجه واقع گرديده‌است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016