یکشنبه 31 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حزب دمکرات مسیحی اکثریت آرا را در انتخابات آلمان کسب کرد

اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان به رهبری آنگلا مرکل توانست با حدود ۴۲ درصد آرا، اکثریت کرسی‌های پارلمان را بدست آورد. اما به دلیل آرای ناکافی حزب لیبرال‌ها هنوز سرنوشت ائتلاف آتی دولتی روشن نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش دویچه وله، نخستین نتیجه تخمینی شمارش آرا نشان می‌دهد که حزب دمکرات مسیحی (CDU) به رهبری آنگلا مرکل پیروز انتخابات پارلمانی آلمان در سال ۲۰۱۳ است. این حزب به همراه "حزب خواهر" خود یعنی حزب سوسیال مسیحی در ایالت بایرن (CSU) مجموعاً حدود ۵/ ۴۲ درصد از آرا را به خود اختصاص دادند.

این دو حزب مسیحی که دارای فراکسیون مشترکی در پارلمان آلمان هستند، به نام "اتحاد احزاب مسیحی" (Union) شهرت دارند.

حزب سوسیال دمکرات آلمان (SPD) که با پر اشتاین بروک به عنوان نامزد این حزب برای تصدی مقام صدراعظمی در این انتخابات شرکت کرده بود، توانست حدود ۶/ ۲۵ درصد آرا را کسب کند.

حزب سبزها (Grüne) که در دوران رقابت‌های انتخاباتی گفته بود مایل به ائتلاف با سوسیال دمکرات‌هاست در انتخابات ۲۰۱۳ توانست حدود ۸ درصد آرا را بدست آورد.

حزب دمکرات آزاد (لیبرال)‌ (FDP) که در چهار سال گذشته در ائتلاف حاکم حضور داشته توانست تنها ۶/ ۴ درصد آرا بدست آورد. درصورتی که حزب لیبرال در پارلمان آلمان حضور نداشته باشد، باید منتظر دولت ائتلافی جدیدی در برلین بود.

حزب چپ آلمان (Die Linke) نیز با ۸ درصد آرا بار دیگر در پارلمان فدرال آلمان حضور خواهد داشت. گرچه حزب چپ آلمان در برخی ایالت‌های آلمان با دیگر احزاب، در دولت‌های ایالتی‌ همکاری می‌کند، اما در سطح کشوری (فدرال) هیچ یک از احزاب مهم مایل به ائتلاف با حزب چپ نیست.

حزب "آلترناتیو برای آلمان" (AfD ) نیز توانست ۹/ ۴ درصد آرا را از آن خود کند. این حزب خواهان پایان دادن به واحد پول مشترک یورو در اروپا است. برخلاف نظر عمومی این حزب بر این باور است که واحد پول یورو از انسجام بیشتر اروپا جلوگیری می‌کند.

حزب "دزدان دریایی" (Piraten) نیز با ۱/ ۲ درصد آرا از حضور در پارلمان آلمان باز ماند.

تمامی ارقام و اعداد هنوز قطعی نیستند و باید در ساعت‌های آتی در انتظار نتایج دقیق‌تر بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016