جمعه 5 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جان کری و ظریف در نیویورک دیدار کردند (همراه با تصاویر و ویدئو)

محمدجواد ظریف بعد از نشست با گروه ۱+۵ گفت که دیدار کوتاهی در حاشیه این نشست با جان کری داشته و بر برداشته شدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تأکید کرده است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پس از پایان نشست وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+5 در نیویورک با بیان اینکه ایران متعهد به ادامه همکاری‌ها با طرف‌های دیگر است، گفت: امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم که منجر به حل مسئله هسته‌ای شود.

zarifKerry5p1mtg2.jpg

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد که دیدار کوتاهی با جان کری همتای آمریکایی خود در حاشیه این نشست داشته و 2 طرف بر ضرورت اقدام جدی و تعهد سیاسی برای پیشبرد و حل مسائل تأکید کرده‌اند.

وی درباره این دیدار گفت: این دیدار واقعی بود و انتظار می‌رود که بتواند مناقشات را در زمان مناسب حل کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد که جان کری از عزم اوباما برای پایان دادن به مسئله هسته‌ای ایران و احترام به حقوق ملت ایران سخن گفته است.

اشتون و ظریف در کنار هم نشستند، جان کری نزدیک ترین وزیر به وزیر خارجه ایران

مذاکرات ایران با گروه1+5 در حالی در نیویورک آغاز شد که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ریاست هیئت ایران را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، همچنین سید عباس عراقچی معاون بین الملل وزیر خارجه،مجید تخت روان چی معاون امریکای وزیر خارجه ، بعیدی پور مدیرکل اقتصادی وزارت خارجه،محمد نیا مشاور وزیر خارجه،امیری از سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون برادر رئیس جمهور در هیئت ایران حضور دارند.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس، وستروله وزیر خارجه آلمان، فابیوس وزیر خارجه فرانسه ،وانگ یی وزیر خارجه چین و جان کری وزیر خارجه امریکا نیز در گروه 1+5 حضور دارند که ریاست این هیئت را کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارد.

بر اساس تصاویر منتشر شده از نشست ایران و 1+5 محمدجواد ظریف رئیس هیئت ایرانی و کاترین اشتون رئیس گروه 1+5 بر خلاف مذاکرات گذشته که معمولا رو در روی هم قرار میگرفتند در کنار هم مستقر شده اند.

همچنین جان کری وزیر خارجه امریکا در سمت راست ظریف و در کنار عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نشسته است.

zarifKerry5p1mtg1.jpg
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سمت چپ ظریف و در مقابل هیئت امریکایی مستقر است.

zarifKerry5p1mtg3.jpg
در آغاز نشست کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از گروه1+5 از ظریف وزیر خارجه ایران استقبال کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016