شنبه 6 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی و اوباما تلفنی گفت‌وگو کردند (همراه با ویدئو)

خبرگزاری ایرنا و پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری از گفت‌وگوی تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما خبر داد. این گفت‌وگوی تلفنی در آخرین دقایق حضور روحانی در نیویورک انجام شده است. باراک اوباما دقایقی بعد در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که با حسن روحانی گفت‌وگو کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این گزارش می‌افزاید، در حاليكه رئيس جمهور ايران در حال حركت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه برای خروج از نيويورک بود، اين تماس برقرار شد و طرفين پيرامون مسايل مختلف با يكديگر گفت‌وگو كردند.

ایرنا گزارش می‌دهد در این گفت‌وگوی تلفنی، دو طرف بر اراده سياسی برای حل سريع مساله هسته‌ای تاكيد كرده و زمينه را برای حل موضوعات ديگر و همكاری در مسائل منطقه‌ای مورد توجه قرار دادند.


برپایه این گزارش در اين گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری ايران و آمريكا، همچنين وزرای امور خارجه خود را مامور كردند تا زمينه همكاری‌های لازم را هر چه زودتر فراهم آورند.

این نخستین تماس عالی‌ترین مقام‌های دو کشور پس از انقلاب است. یک روز پیش از این محمد جواد ظریف و جان کری، وزیران خارجه ایران و آمریکا پس از سه دهه با یکدیگر در حدود نیم ساعت مستقیما گفت‌وگو کردند. این گفت‌وگو پس از نشست ۱+۵ در نیویورک انجام شد که ظریف و کری هم در آن شرکت کرده بودند.

حسن روحانی ساعاتی پیش از تماس تلفنی با همتای آمریکایی‌ خود، سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل را متفاوت دانسته و آن را گامی برای بهبود روابط توصیف کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016