شنبه 6 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصويب قطعنامه شورای امنيت درباره تسليحات شيميايی سوريه

• اين قطعنامه درباره از بين بردن سلاح‌های شيميايی سوريه الزام آور است، اما توسل به زور طبق ماده هفت منشور شورای امنيت در ان مطرح نشده است.

شورای امنيت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای که دولت سوريه را موظف به از بين بردن تسليحات شيميايی خود می‌کند را به اتفاق آرا تصويب کرد.

به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، اين قطعنامه درباره از بين بردن سلاح‌های شيميايی سوريه الزام آور است، اما توسل به زور طبق ماده هفت منشور شورای امنيت در ان مطرح نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، ۱۵ عضو شورای امنيت به قطعنامه مورد توافق آمريکا و روسيه درباره از بين بردن تسليحات شيميايی سوريه رای مثبت دادند.

«بان کی مون» دبيرکل سازمان ملل، قطعنامه شورای امنيت را تاريخی خواند و از سوريه خواست که اين قطعنامه را به طور کامل و بدون تاخير اجرا کند.

اين قطعنامه به دنبال توافق آمريکا و روسيه در شورای امنيت به رای گذاشته شد. اين در حالی بود طی دو سال و نيم گذشته مخالفت روسيه و چين با تصويب قطعنامه عليه سوريه باعث شده بود که اين شورا با بن بست مواجه شود.

از اکتبر سال ۲۰۱۱ تا کنون روسيه و چين مانع تصويب سه قطعنامه عليه سوريه در شورای امنيت شده‌اند.

اين قطعنامه برای نخستين بار از طرح انتقال قدرت در سوريه که در کنفرانس ژنو در سال ۲۰۱۲ بر سر آن توافق شد، حمايت کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016