سه شنبه 9 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتانياهو: حرف روحانی را باور نکنيد؛ تحريم و تهديد نظامی عليه ايران ادامه يابد

راديو فردا ـ بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل، در چند کلمه اول سخنرانی خوددر سازمان ملل نسبت به بمب هسته‌ای ايران هشدار داد.

نتانياهو روحانی را نوکر رهبر جمهوری اسلامی خواند که به گفته او ديکتاتور است.

نخست‌وزير اسرائيل می‌گويد احمدی‌نژاد گرگ در لباس گرگ بود اما روحانی گرگ در لباس ميش است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی می‌گويد ميان اظهارات روحانی و اعمال ايران تناقض فراوان وجود دارد. وی می‌گويد روحانی در نيويورک از دموکراسی ايران تمجيد کرد اما در اين کشور مخالفان سياسی اعدام می‌شود و تهران از کشتار در سوريه حمايت می‌کند.

ايران به گفته نتانياهو در چند سال گذشته در ۲۵ شهر دنيا حمله تروريستی انجام داده است. ايران تلاش داشت به گفته وی سفير سعودی در واشينگتن را ترور کند و اسرائيل هم به تازگی يک جاسوس آنها را دستگير کرده است.

نتانياهو حسن روحانی را به دروغگويی متهم کرده و گفت دلش می‌]خواست بتواند حرف‌های او را قبول کند.

نتانياهو که کشورش طبق بارو عمومی تنها کشور دارای کلاهک اتمی در خاورميانه است گفت چرا ايران با اين همه منابع طبيعی به دنبال انرژی هسته‌ای است و برنامه موشک‌های بالستيک دارد.

نخست‌وزير اسرائيل با اشاره به تاسيسات مختلف هسته‌ای ايران و به ويژه نيروگاه آب سنگين اراک همه آنها را نشانه خواست ايران برای دستيابی به بمب هسته‌ای دانست.

اسرائيل سال‌هاست که می‌گويد ايران تنها شش ماه با ساخت بمب اتم فاصله دارد.

نخست‌وزير اسرائيل گفت تنها راه بازداشتن ايران از دستيابی به سلاح هسته‌ای تحريم‌های سنگين و همراه با تهديد جدی نظامی است.

وی تحريم‌های آمريکا را ستود و آنها را کارساز دانست. وی انتخاب روحانی را نتيجه تحريم‌ها دانست.

به گفته بسياری از تحليلگران رويکرد دولت جديد ايران، موضع اسرائيل و نخست‌وزير اين کشور را تضعيف کرده است. لاپيد يکی از وزيران ارشد دولت اسرائيل، ترک جلسه سخنرانی روحانی را اشتباه خوانده بود و گفته بود اسرائيل با اين کار خود را مخالف راه‌حل‌های مسالمت‌آميز نشان داده است.

نتانياهو در ادامه برنامه هسته‌ای ايران را با برنامه کره شمالی مقايسه کرده و از جامعه جهانی خواست اشتباه مشابهی در مورد تکرار مرتکب نشود.

نخست‌وزير اسرائيل هشدار داد که ايران هسته‌ای، جريان انرژی را با مخاطره مواجه می‌کند و به گسترش سلاح‌های اتمی در خاورميانه می‌انجامد.

نتانياهو پيش از اين سخنرانی با باراک اوباما ملاقات کرده بود. خواستار ادامه فشار بر ايران شده بود. اوباما طبق گزارش‌ها به نخست‌وزير اسرائيل گفته بود تحريم‌ها ادامه خواهد داشت مگر اينکه ايران گام عملی بردارد. اوباما بار ديگر بر گزينه نظامی هم اشاره کرده بود.

نتانياهو در سازمان ملل خواستار توقف کامل برنامه هسته‌ای ايران شد. خروج همه اورانيوم‌های غنی‌شده، تعطيلی فردو و جلوگيری از رسيدن ايران به نقطه غيرقابل بازگشت از جمله خواسته‌های نخست‌وزير اسرائيل در سازمان ملل است.

نخست‌وزير اسرائيل نسبت به کاهش تحريم‌ها و رسيدن به يک توافق نصف و نيمه با ايران هشدار داد.

نخست‌وزير اسرائيل گفت اگر اسرائيل تنها هم بماند از خود در برابر ايران دفاع خواهد کرد.

وی اظهار داشت که سرانجام کشورهای عربی فهميدند که اسرائيل دشمنانشان نيست بلکه ايران است. وی گفت که خواهان صلح با فلسطينی‌ها است.

وی گفت که اسرائيل می‌خواهد که به ديپلماسی فرصت بدهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016