جمعه 12 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد رکوردی دیگر ثبت کرد: چاپ ٥٠ هزار میلیارد تومان پول

رادیو فرانسه - رسانه‌های داخلی ایران، بار دیگر از ثبت یک رکورد تاریخی دیگر در دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد خبر دادند.

نکته قابل بحث در این گزارش، چاپ حدود ٥٠ هزار میلیارد تومان پول (سکه و اسکناس) در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد است که روانه بازار شده است.

بر این اساس، خالص دارائی‌های شبکه بانکی ایران در طی هشت سال گذشته، از ۳٢ هزار میلیارد تومان به ٨١ هزار میلیارد تومان رسیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چاپ پول و روانه کردن آن به بازار، در دولت‌های پیشین نیز بی‌سابقه نبوده است اما بر پایه این آمار در دولت‌های پس از تشکیل نظام اسلامی تا پیش از دولت محمود احمدی نژاد، در مجموع ٣٢ هزار میلیارد تومان پول به چاپ رسیده است.

زمانی که تولید ملی در کشور در حال رشد است، کارشناسان اقتصادی چاپ پول را امری ضروری می دانند اما در سال‌های اخیر همین کارشناسان اقتصادی نسبت به تبعات منفی چاپ پول، با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب کشور هشدار دادند.

دولت‌های نهم و دهم به ریاست محمود احمدی نژاد با عدم توجه نسبت به این هشدارها، بخشی از این پول‌های چاپ شده را صرف هزینه‌های جاری دولت نمود و بخشی از آن نیز برای اجرای سفرهای استانی هزینه شد.

طرح‌های "بنگاه‌های زودبازده" برای رفع معضل بیکاری و "مسکن مهر" برای تولید مسکن اقشار کم درآمد، نیز بخشی از این پول‌های چاپ شده را به سوی خود جلب نمودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016