یکشنبه 14 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادعاهای جدید آیت الله مصباح

درحالی که آیت الله مصباح یزدی در ایام دولت اصلاحات با طرح ادعای «چمدان های میلیون دلاری» و به مدد تئورسین های شاخه افراطی جریان اصلاحات، به مهره ای برای خشن نشان دادن دین و جریان حقیقی اصولگرا تبدیل شد و یکباره به عنوان نماد «جریان حامی انقلاب و ولایت فقیه» مطرح شد، او بار دیگر ، اظهاراتی مشابه و در عین حال مبهم به زبان آورده است.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ تحلیلگران معتقدند، پس از طرح آیت الله مصباح در ایام اصلاحات که به "چهره شدن" و "عمده سازی" وی انجامید، مصباح با بهره گیری از «سیاسی بازی» جریان تندروی اصلاحات و غفلت آنان از مطالبات اقتصادی مردم، ضمن طرح یکباره ی فردی به نام «محمود احمدی نژاد» ، رهبر معنوی جریانی لقب گرفت که توانست فردی را برای دو دوره متوالی بر صندلی قوه مجریه تکیه زند و در بسیاری از حوزه ها، نیروهای فکری و انسانی خود را قرار دهد.

مصباح یزدی در تازه ترین اظهارنظر خود گفته است: هنوز هم دست‌های مرموزی در داخل که برای منافع خود با خارج در ارتباط هستند، وجود دارد.

با توجه به مبهم و کوتاه بودن این ادعا، می توان پیش بینی کرد طی هفته های آتی بر وسعت این ادعاها افزوده خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حتی به کسانی که از نظر ارزشی با ما مخالف هستند، مشاوره دهیم

رییس یک موسسه آموزشی در قم با تأکید بر اینکه "وظیفه داریم جایی که مسأله اسلام در میان باشد، حتی به کسانی که از نظر ارزشی با ما مخالف هستند، مشاوره دهیم و با آنها به زبان دین سخن بگوییم"، تصریح کرد: باید در انتقاد‌ها، رفتارها و ... دین را در نظر بگیریم و تلاش کنیم مردم را حول دین متحد سازیم و این ملاک پیرزی را حفظ کنیم.

مصباح یزدی تاکید کرد: اگر امرا و مسئولان ضعف‌هایی دارند، باید برای حفظ اصل اسلام، همه چیزمان را فدا کنیم. از سویی کسی هم که متولی امور مسلمین است، باید توجه داشته باشد که هر تصمیمی را که اتخاذ می‌کند، باید بیشترین فایده و کمترین ضرر را برای جامعه داشته باشد.

وی چنین تصمیم‌گیری‌هایی را کاری بس دشوار دانست و خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم کشوری 75 میلیونی را در برابر میلیارد‌ها دشمن حفظ کنیم، کار بسیاری دشواری است که بدون توفیق و امداد الهی ممکن نیست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در عین حال گفته است: "هنوز هم دست‌های مرموزی در داخل که برای منافع خود با خارج در ارتباط هستند، وجود دارد"،

وی در پایان تاکید کردند: وظیفه امروز ما مقاومت و تقواست و بدانیم که تا زمانی این دو عنصر حیاتی را داشته باشیم، پیروز خواهیم بود، ولی اگر هرکدام از آنها را رها کنیم، نباید امیدی به پیروزی داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016