دوشنبه 15 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرزنش شدن نتانیاهو پس از خطاب قرار دادن ایرانیان

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در ادامه مبارزات علیه رهبران ایران سعی کرد پای جوانان ایران را به این مناقشه باز کند. او گفت اگر جوانان ایران واقعا آزاد بودند می توانستند جین بپوشند، موسیقی غربی گوش کنند و در انتخابات آزادانه شرکت کنند.

به گزارش خبرنامه گویا، پس از اینکه سخنان بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با بی بی سی فارسی با سرزنش بسیاری از ایرانیان روبرو شد، روزنامه نیویورک تایمز ابعاد واکنش های ایرانیان به سخنان وی را بررسی کرده است.


مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی با بنیامین نتانیاهو:















نیویورک تایمز درباره اظهار نظر نتانیاهو در مورد شلوار جین و موسیقی غربی می نویسد: "اما مشکل اینجاست که ایرانیان شلوار جین می پوشند و به هر موسیقی ای که می خواهند گوش می دهند، درست همانطور که مردم همه کشورهای دنیا -شاید به استثنای کره شمالی- زندگی می کنند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نیویورک تایمز با اشاره به بازتاب سخنان نتانیاهو در توییتر می گوید: وی نتیجه معکوس گرفته است.

در ادامه، نیویورک تایمز می نویسد: "منطق نتانیاهو این است. حکومت با دستیابی به سلاح هسته ای شکست ناپذیر می شود و در نتیجه مردم شانس متصل شدن به دنیای مدرن را از دست می دهند."


مصاحبه بی‌بی‌سی با عطاءالله مهاجرانی در باره صحبت های نتانیاهو:















نتانیاهو به کشته شدن ندا آقاسلطان در جریان اعتراضات سال 88 اشاره کرد و گفت: "من دیدم که او در خون خود می غلطید."

هیچ کس در وحشتناک بودن قتل ندا شک ندارد. اما بسیاری به این نکته توجه کردند که او در صحنه کشته شدنش شلوار جین پوشیده بود.

طبق گزارش همین منبع، دفتر نتانیاهو پاسخی به این انتقادات نداده است اما گفته سخنان وی در فیسبوک و توییتر بازخورد خوبی داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016