جمعه 11 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال نتانیاهو از تحریم های جدید علیه ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در کنگره استقبال کرده و گفته این تصمیم پبام روشنی به حاکمان این کشور می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه گویا به نقل از روزنامه اسرائیلی اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه به سختی از تحریم های جدید ایالات متحده علیه ایران دفاع کرد.

نتانیاهو تصویب این تحریم ها را نشانه آن دانست که برخورد با ایران به خاطر انتخاب شدن حسن روحانی به ریاست جمهوری ملایمتر نخواهد شد:

"مجلس نمایندگان آمریکا، این پیغام روشن را به ایران فرستاده است که فشار های بین المللی تا زمانی که ایران خود را ملزم به رعایت تعهدات بین المللی اش نداند و برنامه اش برای دستیابی به سلاح هسته ای را ادامه بدهد، ادامه خواهد یافت. ما تنها بر اساس رفتار های این کشور قضاوت می کنیم."

منابعی از دفتر نتانیاهو گفته اند که از دیدگاه آنها این تحریم ها به این دلیل مهم است که اولین اقدام بین المللی علیه برنامه هسته ای ایران بعد از انتخاب روحانی است.

پیش از این نتانیاهو بارها از جهانیان خواسته بود که به خاطر انتخاب یک فرد "میانه رو" در ایران فشار روی این کشور را کاهش ندهند.

یکی از این منابع به این روزنامه گفته: " این پیغامی به ایرانیان است مبنی بر اینکه برخورد با آنها ملایمتر نخواهد شد، سخنان و لبخندهایشان کافی نیست و اگر می خواهند تحریم ها افزایش نیابد، باید تغییرات محسوس در رفتارشان دیده شود و البته زمانشان برای این تغییرات محدود است."


طرح مجلس نمایندگان آمریکا که در پاییز باید در سنا نیز تصویب شود و به امضای رئیس جمهور برسد، صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند. صادراتی که از ابتدای سال 2001 تا به امروز %60 کاهش داشته است.

خریاداران نفت ایران - چین، کره جنوبی، هند و ترکیه - در صورت اجرایی شدن این مصوبه دیگر مستثنی از این تحریم ها نخواهند بود.

ایالات متحده معتقد است صادرات نفت ایران را می توان با افزایش صادرات نفت لیبی و عربستان جایگزین کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016