دوشنبه 15 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفر مقام دولت سوئيس به تهران، يک هفته پيش از مذاکرات ژنو

راديو بين المللی فرانسه ـ يک هفته پيش از آغاز مذاکرات هسته‌ای ايران با قدرت‌های جهانی در ژنو، قائم مقام وزير امورخارجه سوئيس امروز در سفری به ايران، با وزير امورخارجه جمهوری اسلامی ديدار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، محمدجواد ظريف در ديدار با ايو روسيه، قائم مقام وزارت امور خارجه سوئيس، بر آمادگی جمهوری اسلامی برای رفع نگرانی‌های جامعه جهانی در زمينه پرونده هسته ای ايران تأکيد کرد.

وی با اين حال «بهره مندی صلح آميز از فناوری هسته ای از جمله غنی سازی در خاک ايران» را از حقوق مسلم و اصولی اين کشور دانست.

قائم مقام وزير امورخارجه سوئيس نيز از ايران خواست نقشی سازنده در روند حل و فصل پرونده هسته ای اين کشور و همچنين مسائل منطقه داشته باشد.

سوئيس ميزبان مذاکرات هسته‌ای آينده ميان جمهوری اسلامی و گروه پنج به علاوه يک است که قرار است روز پانزده و شانزده اکتبر برگزار شود.

اين اولين مذاکرات هسته‌ای دولت حسن روحانی است که اميدواری‌هايی را در ايران و دولت‌های غربی برانگيخته است.

پيشتر و در جريان دو نشست صورت گرفته در آلماتی، پايتخت قزاقستان، شش قدرت جهانی به ايران پيشنهاد کردند که غنی سازی بيست درصدی اورانيوم را به حالت تعليق درآورد و همچنين فعاليت‌های هسته‌ای خود را در تأسيسات فردو متوقف کند.

تأسيسات هسته‌ای فردو که در زير زمين قرار دارد به سختی با حمله نظامی تخريب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016