دوشنبه 15 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما: رای کافی برای بازگشايی دولت وجود دارد

صدای آمريکا ـ روز دوشنبه باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا گفت مجلس نمايندگان بايد بخشهايی از دولت را که تعطيل شده بازگشايی کرده، و افزايش سقف بدهی را نيز حداکثر تا ۱۰ روز ديگر تصويب کند. پس از انجام اين دو کار توسط کنگره، کاخ سفيد حاضر است در مورد هر موضوعی با جمهوريخواهان مذاکره کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس آئين نامه داخلی، روسای مجلسين نمايندگان و سنا در آمريکا می توانند زمان به صحن مجلس آوردن و به رای گذاردن هر لايحه ای را تعيين کنند، و رئيس جمهوری اين کشور می گويد، به اندازه کافی نمايندگان جمهوريخواه و دموکرات از بازگشايی دولت دفاع می کنند. آقای اوباما گفت: «همين امروز می شود به بستن دولت پايان داد. اگر جان بينر رئيس مجلس نمايندگان اين لايحه را به رای بگذارد، برای باز کردن دولت به اندازه کافی رای مثبت در آن مجلس وجود دارد.»

جمهوريخواهان در مجلس نمايندگان بحث درباره تصويب بودجه و پايان دادن به تعطيلی بخشهايی از دولت را منوط به تغييراتی در قانون بيمه های همگانی کرده و خواستار داد و ستد در خصوص بالا بردن سقف بدهی ها هستند. اما رئيس جمهوری آمريکا هر دو کار را به گروگان گيری تشببيه کرده است: «به همين دليل، برای باز گشايی دولت باج نمی دهم، و در مورد بالا بردن سطح بدهی ها هم مسلما اينکار را نخواهم کرد.»

به گفته جک لو وزير خزانه داری آمريکا، در صورتی که تا ده روز ديگر سقف بدهی ها بالا برده نشود، به کاهش شديد ارزش دلار و سقوط بازار منجر می شود. آقای کانتر رهبر جمهوريخواهان در مجلس نمايندگان گفت تاکيد رئيس جمهوری بر مذاکره نکردن با کنگره، نهايت بی مسئوليتی ست: «اين نهايت شکست رهبری يک رئيس جمهور است. از يک طرف آقای اوباما می گويد، که به هيچ عنوان مذاکره نمی کند، و از طرف ديگر مدام در مورد امکان سقوط اقتصاد و بازار به مردم هشدار می دهد.»

جان بينر رئيس جمهوريخواه مجلس نمايندگان، که در ۲ سال گذشته به جای بودجه سالانه، بودجه های چند ماهه تصويب کرده، يکشنبه در نشانه ای از سخت ترشدن موضعش نسبت به هفته پيش گفت، تغيير سقف بدهی بدون مذاکره قوای مجريه و مقننه ممکن نيست: «من خواستار ناتوانی آمريکا در پرداخت قروضش نيستم. اما سقف بدهی را بدون مذاکره ای جدی در مورد مسائلی که باعث بوجود آمدن اين ميزان از قروض ملی شده، تغيير نخواهم داد.»

ميزان قروض خارجی آمريکا و سود آن تا چند روز ديگر از مرز ۱۷ تريليون دلار عبور خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016