پنجشنبه 11 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض کارکنان ادارات فدرال آمریکا به مرخصی بدون حقوق

يورونيوز ـ در سومین روز تعطیلی بخش های مهمی از دستگاه دولت فدرال آمریکا کارکنانی که ناگزیر از خانه نشینی و مرخصی بدون حقوق شده اند دست به اعتراض زده و خواهان بازگشت هرچه سریعتر به کار شدند.

یکی از کارکنان فدرال می گوید: “من در حال حاضر دو بچه در کالج دارم، بدون شهریه دولتی. این برایم یک دشواری مالی قابل توجه است. من از پرداخت برای نیمسال فعلی صرف نظر کرده ام. اما اگر دو تا سه ماه دیگر ادامه یابد، بچه ها نمی توانند نیمسال آینده سر کلاس باشند. ناگزیر خواهم بود تحصیلشان را متوقف کنم، در حالی که یکی از آنها سال آینده آماده فارغ التحصیل شدن است.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


و یکی دیگر از کارکنان: “می دانید، مسئله ساده ای نیست، من مهارت های زیادی دارم: خرده فروشی، پشت میز فروش ایستادن و از این قبیل. اما واقعا در این جای زندگیم باید آماده چنین شغل هایی بشوم؟ فکر نمی کنم، ولی بسیار پر اضطراب است که ندانیم چه زمانی این ماجرا پایان می یابد.”

نظر سنجی های انجام شده نشان می دهد که افکار عمومی و کارکنان بیکار شده، خود را گروگان منازعات سیاسی در کنگره می دانند.

رئیس جمهور باراک اوباما، روز پنجشنبه بار دیگر تاکید کرد که ادامه تعطیلی ادارات فدرال ضربه شدیدی به کشور و اقتصاد آمریکا می زند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016