چهارشنبه 17 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرکت ملی نفت: توقف صادرات نفت ايران به هند صحت ندارد

مهر ـ يک مقام مسئول در شرکت ملی نفت ايران توقف صادرات نفت خام ايران به هند را رد کرد و گفت: مشکلات بيمه کشتی‌های نفتکش حامل نفت خام صادراتی ايران به هند حل شده و مشکلی برای فروش نفت به اين کشور وجود ندارد.

يک مقام مسئول در شرکت ملی نفت ايران امروز در گفتگو با مهر درباره انتشار اخباری مبنی بر توقف صادرات نفت خام ايران به هند به دليل مشکلات پوشش بيمه ای کشتی‌های نفتکش، گفت: توقف صادرات نفت خام ايران به هند صحت ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اعلام اينکه هم اکنون وضعيت صادرات نفت خام ايران به اين کشور آسيايی به صورت عادی و طبيعی در حال انجام است، تصريح کرد: با توجه به شرايط تحريم مشکلاتی برای پوشش بيمه کشتی‌های نفتکش حامل نفت خام صادراتی ايران به هند وجود دارد اما امروز اين مشکل حل و فصل شده است.

اين مقام مسئول با تاکيد بر اينکه با توافق دو کشور بيمه کشتی‌های نفتکش حامل نفت خام صادراتی ايران به هند تمديد شده است، بيان کرد: از اين رو فعلا مشکلی در صادرات طلای سياه ايران به پالايشگاه‌های اين کشور آسيايی وجود ندارد.

امروز برخی از رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند: از آنجا که دولت هند هنوز اعتبار بيمه‌گران ايرانی برای بيمه محموله‌های نفت صادراتی اين کشور به هند را تمديد نکرده است، تعدادی از نفتکش‌های حامل نفت ايران قادر به حمل و تخليه محموله خود در بنادر هند نبوده‌اند.

به گفته اين منابع، مدت اعتبار مصوبه دولت هند در تاييد صلاحيت دو بيمه‌گر ايرانی بيمه کيش و بيمه معلم برای پوشش کشتی‌ها و نفتکش‌های فعال در حمل و نقل کالا بين دو کشور در تاريخ ٢٧ سپتامبر به سر آمد و دولت هند هنوز اقدامی برای تمديد صلاحيت بيمه‌گران ايرانی به عمل نياورده است. اين منابع گفته‌اند که اعتبار اين مصوبه، سه ماه بود.

منابع آگاه کشتيرانی و صنعت نفت گفتند سه محموله ايران در بنادر هند منتظر صدور مجوز برای پهلو گرفتن هستند و چندين کشتی نيز در بندرعباس ايران سرگردان شده‌اند.

به گزارش مهر، اخيرا وزارت نفت ايران با پيشنهاد هند مبنی بر خريد ۱۰۰ درصد نفت خام ايران با روپيه مخالفت کرده و مقرر شده است که تنها ۴۵ درصد منابع مالی حاصل از صادرات نفت ايران با روپيه و مابقی با يورو انجام شود.

در همين حال ويوک رائه معاون وزير نفت و گاز هند دليل اين سفر غيرمنتظره نفتی به تهران را وجود مشکلاتی جديد در پرداخت ارز حاصل از خريد نفت از ايران عنوان کرده و می‌گويد: قصد داريم تا اواسط سال ۲۰۱۴ حدود ۱۳ ميليون تن نفت از ايران وارد کند اما تاکنون ۲ ميليون تن از اين مقدار نفت را وارد شده و در نظر داريم ۱۱ ميليون تن باقيمانده را در ماه‌های آينده وارد کنيم.

منصور معظمی سرپرست معاونت امور بين‌الملل و بازرگانی وزارت نفت هم اخيرا در گفتگو با مهر با بيان اينکه از دولت هند انظار داريم که با درک بيشتر از شرايط ايران فضائی ايجاد کنند که روابط اقتصادی دو کشور بيشتر بر مبنای مشارکت های " برد – برد" باشد، گفته است: بايد شرايطی به وجود آيد تا امکان افزايش حجم صادرات نفت ايران متناسب با نيازهای هند فراهم شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016