چهارشنبه 17 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیدار رئیس کمیسیون اروپا از لامپدوزا و خشم ساکنان جزیره

يورونيوز ـ ژوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا و انریکو لتا، نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه در میان فریاد اعتراض مردم که آنها را قاتل می خواندند، از محل فاجعه غرق شدن قایق حامل آوارگان در بند این شهر، دیدار کردند.

به اعتقاد بازماندگان، آوارگان و مردم لامپدوزا اتحادیه اروپا باید در عوض ادای احترام به قربانیان واقعه، وارد عمل شود. آنها فریاد می زدند :“شرمتان باد”.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای باروسو در کنفرانس مطبوعاتی پایان دیدارش گفت: “تصویر صدها تابوتی که دیدم، تابوت اطفال، مادران و کودکان نوزادشان هرگز از خاطرم نخواهد رفت.”

نخست وزیر ایتالیا هم گفت موضوع مهاجرت و پناهجویی در کنفرانس سران اتحادیه در اواخر ماه اکتبر جاری مطرح خواهد شد زیرا همه کشورهای عضو در این روند سهیمند: “این یک فاجعه در سطح اروپاست. ایتالیا تلاش خود را به کار خواهد برد، اما این یک تراژدی اروپایی است و اتحادیه اروپا باید با این دید به آن بنگرد.”

با این حال، در جزیره روستای لامپدوزا، مردم دیگر به اظهار نظرهایی از این دست، اعتماد ندارند.

یکی از شهروندان لامپدوزا گفت: “برای چه اینجا آمده اند؟ که ببینند همه مرده اند؟ نباید پایشان را اینجا می گذاشتند.”

و شهروند دیگری می گوید: “باروسو اینجا بیاید یا نه ، اصلا مهم نیست.”

مردم لامپدوزا به نحوه سفر آوارگان و نیز به شرایط اسکانشان در اردوگاه آوارگان سخت معترضند. در این اردوگاه که برای دویست و پنجاه نفر در نظر گرفته شده، هزار نفر جای داده شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016