چهارشنبه 17 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل دويچه وله: آقای روحانی رفع فيلتر از سايت ما می‌تواند اقدامی شايسته باشد!

• پتر ليمبورگ، مديرعامل جديد دويچه وله، در بيانيه مطبوعاتی خود از رئيس جمهوری ايران خواست تا در عملی کردن وعده خويش در زمينه رفع سانسور پيگير و مصمم باشد.

دويچه وله ـ مديرعامل جديد دويچه وله که رسما از اول اکتبر سال جاری (۲۰۱۳) کار خود را آغاز کرده است، در بيانيه مطبوعاتی خود که روز چهارشنبه ۹ اکتبر منتشر شد، به موضوع سانسور و فيلترينگ در ايران پرداخته است. وی در اين بيانيه از دولت ايران خواسته است که "هرچه سريعتر در راستای ايجاد شفافيت بيشتر بکوشد و به سانسور اينترنتی خاتمه دهد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پتر ليمبورگ در اين بيانيه متذکر شده است که رفع سانسور و فيلترينگ می‌تواند زمينه آزادی بيان شهروندان ايران را فراهم آورد و به مردم اين امکان را بدهد که بدون هرگونه هراسی باورهای خود را بيان کنند. به گفته مديرعامل دويچه وله، چنين امری برای دولت ايران تنها می‌تواند سودمند باشد.

در بيانيه مطبوعاتی مديرعامل دويچه وله به موضوع شبکه‌های اجتماعی نيز اشاره شده است: «جمعيت جوان ايران می‌تواند با بهره گرفتن از افزار شبکه‌های اجتماعی در امر تبادل نظر در جامعه ايران مشارکت کند و اين امر به جوانان اين امکان را می‌دهد که نظرها و خواست‌های فردی خود را شکل دهند.»

پتر ليمبورگ معتقد است که علی‌رغم گرايش‌های محتاطانه حکومت برای ايجاد گشايش‌های سياسی و اجتماعی، کماکان گام موثری در زمينه رفع سانسور اينترنتی برداشته نشده است.

در ادامه بيانيه مطبوعاتی مديرعامل دويچه وله آمده است: «سايت فارسی دويچه وله از ژانويه سال ۲۰۰۹ تا کنون فيلتر است. حال آنکه شهروندان ايران با بهره گرفتن از راهکارهای دويچه وله برای عبور از فيلترينگ، يعنی با بهره گرفتن از نرم‌افزار Psiphon (سايفون) موفق شده‌اند از فيلترينگ سايت دويچه وله عبور کنند. تنها در ماه سپتامبر سال جاری ما شاهد افزايش ميزان استفاده از آنتی‌فيلترينگ سايفون بوده‌ايم. در اين ماه بيش از دو ميليون کاربر ايرانی با استفاده از نرم‌افزار سايفون دويچه وله موفق شده‌اند، از فيلترينگ موجود عبور کرده و درباره رويدادهای ايران و جهان کسب اطلاعات کنند.»

مديرعامل دويچه وله در پايان بيانيه مطبوعاتی خود متذکر شده است که رئيس جمهوری ايران با رفع فيلتر از سايت فارسی دويچه وله، dw.de/persian، می‌تواند آشکارا يک گام مثبت سياسی بردارد. البته رفع سانسور، عدم ارسال پارازيت بر روی برنامه‌های تلويزيونی و راديويی دويچه وله را نيز شامل می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016