پنجشنبه 18 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر ادوارد اسنودن وارد روسیه شد

يورونيوز ـ ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق اداره اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) پس از حدود پنج ماه ممکن است فرصت دیدار با پدرش را در خاک روسیه پیدا کند.

لان اسنودن، پدر ادوارد اسنودن که به روسیه سفر کرده است در بدو ورود به روسیه از دولت این کشور تشکر کرد و گفت اگر موقعیت دیدار با پسرش فراهم شود به دیدن او خواهد رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پدر ادوارد اسنودن که پیش تر از فرزندش به دلیل افشاگری علیه سازمانهای اطلاعاتی آمریکا حمایت کرده بود، گفت که خود او باید درباره احتمال بازگشت به آمریکا تصمیم بگیرد.

لان اسنودن در حضور خبرنگاران گفت: «با توجه به وضعیت موجود به نظر من شرایط او تا جایی که ممکن بوده مطلوب است. او در اینجا امنیت و آزادی دارد و این خیلی خوب است.»

پدر ادوارد اسنودن به همراه وکیل او در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد. وکیل آقای اسنودن ابراز امیدواری کرد که او بتواند شغلی در ارتباط با کامپیوتر یا موضوع حقوق بشر پیدا کند، چرا که برای گذران زندگی به پول نیاز دارد.

آناتولی کوچرنا، وکیل ادوارد اسنودن گفت: «به موکل من پیشنهادهای کاری زیادی شده است. من مطمئنم که او قادر خواهد بود شغلی پیدا کند. با توجه به مهارتهای زیادی که او دارد مطمئنم که یک شغل پردرآمد پیدا می کند.»

هزاران کیلومتر آنسوتر، گلن گرینوالد، خبرنگار روزنامه بریتانیایی گاردین ضمن دیدار با سناتورهای برزیلی، دولت این کشور را ترغیب کرد که به ادوارد اسنودن پناهندگی اعطا کند.

گلن گرینوالد حدود پنج ماه قبل به کمک اطلاعاتی که ادوارد اسنودن در اختیار او گذاشته بود افشا کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا به طور مخفیانه اطلاعات مربوط به مکالمات تلفنی و فعالیتهای اینترنتی میلیونها نفر را جمع آوری می کرده است.

گزارشهای منتشر شده بعدی در روزنامه گاردین، آژانس امنیت ملی آمریکا را متهم کردند که با دسترسی به سرورهای شرکتهای بزرگ اینترنتی مثل گوگل و فیس بوک، از شهروندان معمولی جاسوسی کرده است. دولت آمریکا و این شرکتها چنین اتهامی را رد کرده اند.

دولت روسیه حدود دو ماه قبل به ادوارد اسنودن پناهندگی موقت اعطا کرد اما آینده این شهروند سابق آمریکا پس از پایان این مهلت یک ساله مشخص نیست. اعطای پناهندگی موقت به ادوارد اسنودن روابط روسیه و آمریکا را تیره کرد و باعث شد که آمریکا نشست دوجانبه ماه سپتامبر با روسیه را لغو کند.

در ماه های گذشته گزارشهای بیشتری از عملیات مخفیانه آژانسهای اطلاعاتی دولت آمریکا بر مبنای اطلاعاتی که ادوارد اسنودن در اختیار رسانه ها قرار داده بود، منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016