شنبه 20 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولاند در گفت‌وگو با نتانياهو: فرانسه در برابر ايران قاطع است

راديو بين المللی فرانسه ـ بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل و فرانسوا اولاند، رييس جمهور فرانسه، در گفت‌وگويی تلفنی درباره پرونده هسته‌ای ايران به تبادل نظر پرداختند.

يک ديپلمات اسرائيلی که نخواست نامش فاش شود، ديروز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در اورشليم گفت که آقايان نتانياهو و اولاند درباره نشست آتی گروه ١+٥ و ايران با يکديگر گفت‌وگو کردند.

اين نشست قرار است چند روز ديگر، در روزهای پانزدهم و شانزدهم اکتبر در ژنو برگزار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فرانسه از پاريس نيز ديروز خبر داد که اولاند در اين گفت‌وگو، به نتانياهو اطمينان داد که تمام قاطعيت خود را در مورد ايران و به ويژه پرونده هسته‌ای اين کشور به کار خواهد بست.

رييس جمهور فرانسه همچنين در اين گفت‌وگو تأکيد کرد که کشورش منتظر است تا مواضع معتدل رييس جمهور جديد ايران به مرحله عمل درآيد.

روزنامه "هاآرتص"- چاپ اسرائيل، نيز نوشته که دو هیأت نمايندگی بريتانيا و فرانسه در مذاکرات هسته‌ای گروه ١+٥ با ايران، از جمله رؤسای اين دو هیأت، روز چهارشنبه گذشته به اسرائيل سفر کردند تا اسرائيل را از خواسته‌های خود پيش از اين مذاکرات مطلع کنند.

بر اين اساس، ديپلمات‌های بريتانيايی و فرانسوی گفته‌اند که در ازای امتيازاتی از سوی تهران، بخشی از تحريم‌ها لغو خواهد شد. اين درحالی است که نخست وزير اسرائيل معتقد است تا زمانی که فعاليت‌های هسته‌ای ايران به صورت کامل متوقف نشود، تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران نبايد کاهش يابد.

دو روز پيش نيز، بنيامين نتانياهو در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونی "فرانسه ۲۴"، از دولت فرانسه خواست اشتباه تاريخی‌ای را که پيش از جنگ جهانی دوم در برابر نازی‌ها مرتکب شدند اين بار درباره ايران تکرار نکنند. او گفت که فرانسه در مورد کشورهای سوريه و مالی خيلی قاطع برخورد کرد و اکنون نيز بايد در مورد ايران چنين عمل کند؛ چه خنده‌های حسن روحانی باشد چه نباشد.

روز ۲۴ ماه سپتامبر گذشته، فرانسوا اولاند با حسن روحانی در حاشيه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد ديدار و به مدت چهل دقيقه گفت‌وگو کردند. اين اولين ديدار رؤسای جمهور ايران و فرانسه در هشت سال گذشته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016