گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان![]()
خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
22 مهر» با موجود در حال ارتحال نباید سازش کرد! ناصر مستشار30 شهریور» تفسیر نرمش قهرمانانه یاعاجزانه ؟ ناصر مستشار 27 شهریور» برای حفظ نظام - رژيم مکار، کاباره ها را هم باز می گشايد! ناصر مستشار 12 شهریور» نفوذغرب در افکار رفسنجانی يا گرايش او به غرب؟ ناصر مستشار 3 شهریور» اگرکودتای 28 مرداد به وقوع نمی پیوست! ناصر مستشار
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! آیا سازش با امریکا ،آشتی با اسرائیل را در پی خواهد داشت؟ناصر مستشارساز ش جمهوری اسلامی با امریکا صورت نخواهد گرفت مگر آنکه اسرائیل رضایت خود رابا آن مذاکرات اعلام نماید. آیا بی مهری به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توان مریدان خمینی خواهد بود؟ در این روزهای تاریخی و سرنوشت ساز که پروسه مذاکرات رژیم اسلامی با امریکا را در برگیرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار سرسختانه با هرگونه سازش با امریکا به مخالفت بر خاسته اند و اجازه آشتی را بدون لحاظ شدن نظر خود را نمی هند تا از اضمحلال و انحلال فلسفه وجودی خود جلوگیری نمایند. خمینی و نظام بر آمده اورا تنها سپاه با سرکوب بی امان همه مخالفان حفظ کرد وبه همین خاطر خمینی حکومت اسلامی رابه سپاه سپرده بود. روزگاری خمینی در ثنای وارثان کنونی خود یعنی سپاه پاسداران چنین گفته بود: اگر سپاه نبود، كشور هم نبود. کاش من هم یک پاسدار بودم . برهمگان آشکار است که اسرائیل متحد تاریخی امریکاست. بهمین خاطر همه دوستان امریکا با اسرائیل سر ستیز ندارند! هنگام تشکیل کشور اسرائیل ـ بیشتر آگاهان سیاسی آن دوره پیش بینی کردند که ایالت پنجاه و یکمین ایالت امریکا در خاورمیانه شکل گرفت وهدایت کشور تازه تاسیس اسرائیل از امریکا صورت خواهد گرفت. اما رفته رفته بر همه معلوم شد که گاهی اوقات، هدایت امریکا از اسرائیل شکل می گیرد و به زبان ساده تر رهبران امریکا به وابسته سرمایه داران یهودی آن کشور ، بدون اجازه رهبران اسرائیل آب نمی نوشند! از سال های گذشته در همه انتخاباتی که برای کسب مقام ریاست جمهوری در امریکا صورت گرفته است کاندید های دمکرات و جمهوری خواه تلاش کرده اند تا با سفر به اسرائیل رضایت رهبران آن کشور را بدست آورند. شیخ حسن حسن روحانی ، اختیار کامل را از خامنه ای دریافت کرده است که پروسه سازش با امریکا را پیش ببرد اما از جانب سپاه این وکالت را بدست نیاورده است. بدین خاطر اگر همه قرارهای سیاسی با امریکا در خارج کشور با گرمی صورت می گیرد اما در داخل کشور بدون رضایت سپاه هیچ ارزش، اعتبار ،قانونی و اجرائی ندارد! قرار داد های بیرون از مرزهای جغرافیائی جمهوری اسلامی به کالا های قاچاق و بدون گمرگ شباهت دارد! اگر سازش با امریکا صورت بگیرد که الزاما آشتی با اسرائیل را نیز در پی خواهد داشت، آنگاه فلسفه وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای صدور انقلاب اسلامی و نبردبا استکبار جهانی پایان خواهد گرفت. امریکا رسما در پروسه مذاکرات محرمانه و عللنی این پیام آشکار را به جمهوری اسلامی انتقال داده است که از این به بعد ، یا دوست و متحد واقعی ما و هم پیمانان ما خواهید شد یا دشمن واقعی ما و متحدان ما خواهد ماند! توافق نکردن با ایران، بهتر از یک توافق ضعیف و بد است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه ۲۱ مهرماه (۱۳ اکتبر) با اشاره به باز بودن پنجره دیپلماسی در قبال ایران گفته است که توافق نکردن با ایران، بهتر از یک مصالحه ضعیف و ناکافی با این کشور است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای کری این اظهارات را در جریان سخنرانی خود از لندن برای کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) در کالیفرنیا بیان کرده است. این سخنرانی از طریق ویدئو کنفرانس انجام شده است. طبق این گزارش آقای کری گفته است: «در حالی که در پی حل مسالمت آمیز مساله برنامه هسته ای ایران هستیم، باید حرف ها با اقدامات منطبق باشد. در هر توافقی با ایران ما مساله امنیت اسرائیل را مد نظر خواهیم داشت. ما ضرورت قطعیت، شفافیت و پاسخگویی را در چنین روندی مد نظر داریم. و قاطعانه باور داریم توافق نکردن با ایران، بهتر از یک توافق ضعیف و بد است سپاه به موجود ی برهنه از شعار های انقلابی تبدیل خواهد شد که دیگر هیچ ماموریت تاریخی و اسلامی در موجودیتش نخواهد بود و این بعنوان پایان عمرسپاه پاسداران محسوب خواهد گردید. همه کشور های متصل به شیوه مبارزاتی سپاه برای شکل گیری انقلاب جهانی اسلام نیز به بن بست خواهد رسید و پاسداران به کالائی لوکس در خواهند آمد. مقامات آمریکایی میگویند که دولت این کشور پیش از گفتوگوی تلفنی تاریخی اوباما و روحانی، نخست وزیر اسرائیل را از این امر آگاه کرده است، با این حال اسرائیل «حق دارد» که همچنان نسبت به آشتی ایران با غرب «سوء ظن داشته باشد». http://melimazhabi.com/?p=52321 یکی از ترفند های انتخاباتی جریانات موسوم به اصلاح طلبان و اصول گرایان در حوزه محدود کردن اختیارات سپاه پاسداران تبلور یافته بود تا آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری را کسب نمایند! اما این وعده به هیچ وجه از جانب آنها عملی نخواهد شد ،چرا که کشور ایران پس از انقلاب اسلامی از جانب خمینی به سپاه سپرده شده است و آنها حقوق کافی برای دخالت درهمه امور را از خمینی تا ظهور امام زمان عج در دست دارند! اصلاح طلبان و اصول گرایان اگر پیرو خمینی هستند باید به همه وصیت های او اقتدا نمایند وگرنه مرتد شناخنه خواهند شد. براستی وارثان واقعی خمینی کیستند ؟ این پرسشی از همه جناح های حکومت اسلامی است که از اصلاح طلب تا اصول گرا همگی باید بدان پاسخ بگویند.خمینی در واقع رژیم خود ساخته خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپرد و با این دنیا وداع کرد!این سپاه پاسداران بودند که از آغاز با فرامین کتبی شخص خمینی هر جنبش آزادی خواهی و انتقاددگر اندیشان را با سرکوب های مستمر ادامه دادند تا حکومت اسلامی در ایران مستقر گردد! بنابراین انتقاد از سپاه پاسداران به هیچ وجه جایز نیست ،چون آنها از خمینی وکالت نامحدود دارند تا از کیان انقلاب اسلامی در همه عرصه ها دفاع نظری وعملی اقدام کنند. بدین خاطر آنها حق مادام العمر دارند که در همه امور کشور چه در عرصه نظامی ، اقتصادی ، فرهنگی دخالت مستقیم داشته باشند. سپاه پاسداران در ابتدای روی کار آمدن حکومت اسلامی هیچ سابقهای جز سابقه اسلامی وسرکوب آزادی خواهان که تحت فرمان خمینی صادر می شد نداشتند اما این روزها برای همه شالوده های اساسی چنگ انداخته اند و نفت بعنوان مهمترین در آمد کشور در اختیار آنهاست. اما اینک سالهاست که بر مردم ایران ثابت شده است که دیگر سپاه پاک و منزه وجود ندارد بلکه سپاه ضد دشمن به خصم مردم ایران تبدیل گشته است.بدنه مزد بگیر سپاه که هنوز مورد بخشی از نیروهای سیاسی قرار دارد دیگر هیچ تاثیر بسزائی نمی تواند در سرنوشت سپاه داشته باشد مگر اینکه مانند همافران دوره شاه ـ آنها نیز به مخالفت جدی با نظام برخاسته و با مردم به همبستگی بپردازند واز سرکوب و نیر اندازی بسوی مردم پرهیز نمایند! Copyright: gooya.com 2016
|
||||||||