شنبه 27 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی: سوئیس حسن نیت جمهوری اسلامی را به آمریکا منتقل کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حسن روحاني رئیس جمهور در دیدار با سفیر جدید سوئیس در تهران با اشاره به مذاكرات ايران با 1+5 در ژنو سوئيس تصريح كرد: دولت سوئيس اين ظرفيت را دارد كه بالاتر از حد يك ميزبان عمل كرده و در جهت پيشرفت و پيشبرد مذاكرات هم قدم‌هاي لازم را بردارد.

دکتر روحاني با بيان اينكه احساس مي‌كنم كه همه طرف‌هاي مذاكره‌كننده در موضوع هسته‌اي قانع شده‌اند كه راه گذشته،‌ راه مناسبي نبوده است، گفت: اگر هدف ما ايجاد اعتماد دوجانبه است راه حل‌هاي بسيار بهتري نيز وجود دارد.

رييس جمهور افزود: معتقدم در شرايط دنياي امروز بازي برد – باخت هرگز موفق نبوده و همه بايد به فكر بازي برد – برد باشيم و در اين راستا اراده سياسي لازم در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



دکتر روحاني تصريح كرد: در ملاقات‌هايي كه با سران كشورهاي مختلف در حاشيه شصت و هشتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد داشتيم، احساس كردم كه شرايط كاملاً با گذشته تفاوت كرده و نيز در ملاقاتي كه با برخي رهبران كشورهاي اروپايي داشتم، متوجه شدم امروز اين فضا در اتحاديه اروپا به وجود آمده كه بايد مسير جديدي طي شود.

رييس جمهور تصريح كرد: معتقدم در اجلاس ژنو اراده سياسي جمهوري اسلامي ايران براي طرفين آشكار شده است.

دکتر روحاني با مردود دانستن تحريم‌هاي يك جانبه و اينكه امروز حتي براي خريد دارو و غذا نيز با برخي از مشكلات بانكي مواجه هستيم، گفت: اميدوارم در راستاي برطرف شدن اين مشكلات قدم‌هاي موثري برداشته شود.

رييس جمهور خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران همه تلاش خود را مي‌کند تا به جامعه بين‌الملل اعلام كند كه همه اقدامات اين كشور در چارچوب قانون است و هيچ موردي براي پنهان كردن وجود ندارد.

وي افزود: ملت ايران خواستار حقوق حقه خود در چارچوب مقررات بين المللي است و دولت سوئيس به عنوان دولتي مستقل و بي طرف كه امروز جايگاه خاصي در جهان دارد مي‌تواند نقش خود را در اين مسأله به بهترين شكل كه به نفع همگان خواهد بود، ايفا كند.

دکتر روحاني اظهار اميدواري كرد تا سفير جديد سوئيس در ايران به عنوان حافظ منافع آمريكا بتواند حسن نيت جمهوري اسلامي را به طرف آمريكايي منتقل كند.

رييس جمهور در ادامه اين ديدار ضمن آرزوي موفقيت براي سفير جديد سوئيس در انجام مأموريت‌هاي خود در جمهوري اسلامي ايران، گفت: كشور سوئيس همواره در نزد ايرانيان كشوري دوست و به ويژه به لحاظ فرهنگي قابل احترام است.

دکتر روحاني خاطر نشان كرد: در طول ساليان دراز روابط ميان ايران و سوئيس، همواره يك رابطه اقتصادي و تجاري خوبي ميان دو كشور برقرار بوده است.

رييس جمهور افزود: گر چه در يكي دو سال اخير به خاطر مسائل مرتبط با تحريم قدري از روابط اقتصادي ميان ايران و سوئيس كاسته شده، اما اميدوارم با شرايط سياسي مناسبي كه امروز به وجود آمده اين نقص جبران شود.

سخنراني دکتر روحاني در نيويورك عصر جديدي از روابط ايران با جهان را آغاز كرده است

جوليو هاز سفير جديد سوئيس در ايران ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رييس جمهوري اسلامي ايران و با اشاره به اينكه حدود 140 سال از برقراري اولين روابط ميان ايران و سوئيس مي‌گذرد، گفت: بنده همه تلاش خود را در جهت ارتقا و گسترش سطح روابط اقتصادي دو كشور انجام خواهم داد.

سفير جديد سوئيس همچنين تصريح كرد: معتقديم كه مي‌شود از روند تحريم‌ها عليه ايران با توجه به اوضاع اقتصاد جهاني كاسته شود و لذا تمام تلاش خود را براي كمك به جمهوري اسلامي ايران در اين جهت به كار خواهيم بست.

وي از دولت جمهوري اسلامي ايران براي انتخاب ژنو به عنوان محل مذاكرات هسته‌اي با 1+5، قدرداني کرد.

سفير جديد سوئيس خاطر نشان كرد: ما معتقديم سخنراني دكتر روحاني در نيويورك عصر جديدي از روابط ايران با جهان را آغاز كرده و اين براي سوئيس افتخار بزرگي خواهد بود كه در اين مسير در حد توان خود در كنار ايران باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016