یکشنبه 28 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاآرتز: ایران قصد دارد میزان غنی سازی اش را محدود کند

روزنامه هاآترز اسرائیل از قول مقامات اسرائیل می گوید٬‌با وجود اینکه پیشنهاد ایران کلی است٬ و پاسخی برای بسیاری از سوالات ندارد٬‌ نشان می دهد مقامات ایران تمایل به مذاکره دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه گویا٬‌ روزنامه هاآترز چاپ اسرائیل در مطلبی به نقل از یک مقام بلند مرتبه اسرائیلی که در جریان کلیات مذاکرات قرار گرفته می نوسید :« طرح پیشنهادی ایران با وجود اینکه کلی است و ابهامات زیادی دارد٬‌ نشاندنده خواست این کشور برای محدود کردن میزان غنی سازی اورانیوم و مذاکره بر سر مواردی است که پیش از این غیر قابل مذاکره می دانست.»

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا که در مذاکرات ۱+۵ با ایران در هفته گذشته حضور داشت٬‌ با یاکوو آمیدرور٬‌مشاور امنیت ملی اسرائیل گفتگوی تلفنی داشته و او را در جریان روند مذاکرات با ایرات قرار داده است. از سوی دیگر اعضای هیئت مذاکراه کننده بریتانیایی همراه با همکاران اسرائیلی شان از ژنو با اسرائیل آمدند.

هیئت بریتانیایی روز جمعه‌ با یووال اشتاینتز٬‌ وزیرامور استراتژیک و امنیتی اسرائیل و دیگر مقامات بلند پایه این کشور دیدار کردند. پیش از آن نیز مقامات بلندپایه آلمانی و فرانسوی با همتایان اسرائیلی شان گفتگوی تلفنی داشتند.

اشتانتز قرار است در راس هیئتی از مقامات بلند مرتبه وزارت های دفاع و امور خارجه٬‌ به واشنکتن سفر کند. این هیئت قرار است با تیمی از مقامات آمریکایی به سرپرستی ویلیام برنز٬‌ معاون وزیر امور خارجه دیدار کنند و موضوع اصلی گفتگویشان قرار است ایران باشد.

این منبع اسرائیلی به هاآرتز گفته مقامات اروپایی و آمریکایی در گفمگو با مقامات اسرائیلی تاکید کرده اند که گفتگو با ایران هنوز در سطحی ابتدایی و تحقیقی است.

آنچه به مقامات اسرائیلی منتقل شده این است که پیشنهاد ایران ٬‌ طرحی دو مرحله ای است که شامل اقداماتی برای اعتماد سازی بین دو طرف و پس از آن مذاکراتی برای توافق جامع بین دو طرف برای حل بحران هسته ای می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016