یکشنبه 28 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عقب‌نشینی روحانی در وزارت علوم و خوشحالی بسیج دانشجویی

رادیو فرانسه - به دنبال معرفی سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش از سوی حسن روحانی، رییس جمهور ایران به مجلس این کشور، یک عضو بسیج دانشجویی از عدم معرفی جعفر توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم ابراز خوشحالی کرده است.

امروز یکشنبه، نامه رییس جمهور ایران در معرفی "رضا فرجی دانا" به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری "سید رضا صالحی امیری" به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و "علی اصغر فانی" به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی مجلس اعلام وصول شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معرفی "رضا فرجی دانا" برای وزارت علوم درحالی است که اکنون "جعفر توفیقی" سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده دارد اما حضور وی در این مقام باعث انتقاد اصولگرایان در ایران شده است.

مجتبی ثابتی - عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است: «اینکه آقای روحانی، توفیقی را به مجلس معرفی نکرد هر دلیلی که داشته باشد، اقدام شایسته‌ای است که سبب خوشحالی جامعه دانشجویی شد.»

وی اضافه کرد: «رویکرد توفیقی که وزارت علوم را به رُستنگاه احزاب سیاسی تبدیل کرده، اشتباه بود که این مسئله نشان از منش سیاسی توفیقی داشت.»

جریان‌های سیاسی نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، توفیقی را به انجام سخنرانی «تحریک‌آمیز» در جریان اعتراضات پس از انتخابات سال 88 ایران متهم می کنند.

رضا فرجی دانا كه طی سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ ریاست دانشگاه تهران را برعهده داشت، پس از استعفای مصطفی معین در اواخر کار دولت دوم محمد خاتمی، برای تصدی سمت وزارت علوم به مجلس ششم معرفی شد، اما نتوانست از این مجلس رأی اعتماد کسب کند.

با این حال، سعدالله نصیری‌قیداری، در گفت‌وگو با خبرگزاری "خانه ملت"- ارگان مجلس ایران، در این باره گفته است: «وقتی در مجلس ششم رضا فرجی دانا برای تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات وفناوری معرفی شد رأی نیاورد اما آقای توفیقی در آن زمان رأی آوردند، حال اینکه سلیقه مجلس ششم با مجلس نهم متفاوت است و این موضوع در رأی آوردن فرجی دانا بی‌تأثیر نیست.»

قرار است بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی دولت یكشنبه آینده پنجم آبان برگزار شود.

پیشتر و در مردادماه امسال، محمدعلی نجفی، جعفر میلی‌منفرد و مسعود سلطانی‌فر از سوی رییس جمهور جدید ایران به ترتیب برای وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان معرفی شدند که آنها نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016