چهارشنبه 1 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه ۲۵۰۰ فارغ التحصيل دانشگاه صنعتی اميرکبير درباره مسايل دانشگاه اميرکبير

پنجاهمين سال تاسيس جامعه فارغ التحصيلان دانشگاه اميرکبير را در شرايطی جشن می گيريم که تاريخ نيم قرن افتخار آميز پلی تکنيک تهران پيش روی ماست و دسستاوردهای بسيار آن در تارک اين سرزمين می درخشد . هر نسل اين دانشگاه با مشخصه های خود منشاء اثر فراوانی در کشور بوده و بخشی از تاريخ کشور را رقم زده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در مرور تجربه پنجاه ساله پلی تکنيک تهران به تاييد تمامی دانش آموختگان پيشکسوتی که شاهد اين ايام بوده اند هيج زمانی به اندازه هشت سالی که گذشت باری از تجربه های تلخ را بر پيکره پلی تکنيک ننشاند. آنچه که شاهد آن بوديم از ميان رفتن و يا کم اثر شدن نهادهای مدنی و صنفی در فضای دانشگاه بود که نشأت گرفته از موازی سازی های نابخردانه و عملکرد ناشايست رييس دانشگاه دکتر رهايی بوده است و با دخالت مستقيم وی، بسياری از نهادهای مدنی دانشگاه به محاق رفت. جامعه فارغ التحصيلان پلی تکنيک تهران که سابقه ای ۵۰ ساله دارد نيز با همين روش مديريت دانشگاه مورد ضربه های فراوان قرار گرفته و مانع تراشی ها زيادی در راه برگزاری مجامع عمومی سالانه شده که باعث محروم شدن اين نهاد مستقل دانشگاهی از محيط دانشگاه و قطع ارتباط نسل های مختلف از دانشگاه شده است.

amkb4.jpg

اما برگزاری پنجاهمين مراسم سالگرد تاسيس جامعه فارغ التحصيلان که به دليل مانع تراشی مديريت دانشگاه در مکانی خارج از دانشگاه اميرکبير برگزار شد فرصت مغتنمی شده است برای احيا و شکوفايی دوباره اين تشکل صنفی و پيوند ميان نسلهای مختلف دانشگاه و انتقال و انباشت تجربه آن.

با توجه به نکات فوق، ما فارغ التحصيلان دانشگاه اميرکبير خواستار تحقق موارد زير هستيم و برای به سر انجام رسيدن آن نيز تلاش خواهيم کرد:

۱- جامعه فارغ التحصيلان دانشگاه اميرکبير نهادی صنفی ، مستقل و بر آمده از جامعه ۴۰ هزاری نفری فارغ التحصيل دانشگاه اميرکبير است نه تشکلی دست ساخته مديريت دانشگاه که بخواهد با تشکيل مجمع عمومی ۱۰۰ نفره، مشروعيت ۵۰ ساله آن را زير سوال ببرد. بنابراين تا تشکيل مجمع عمومی برگزاری انتخابات که در دانشگاه اميرکبير برگزار خواهد شد، هيات امنای قبلی که مشروعيت آن از مجمع عمومی چند هزار نفری گرفته شده است و دبيری آن جناب آقای دکتر فريد اعلم است مسووليت ادامه کار را خواهند داشت.


دکتر حسن فرید اعلم دبیر جامعه فارغ التحصیلان پلی تکنیک تهران

۲- فارغ التحصيلان دانشگاه اميرکبير خود را از دانشگاه جدا نمی دانند و مشکلات دانشگاهيان را دغدغه خود می دانند. قطع ارتباط فارغ التحصيلان از دانشگاه نه پديده ای ممکن و نه مطلوب است. بسياری از اساتيد و مديران مجرب کشور فارغ التحصيل دانشگاه اميرکبير هستند، لذا برای ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و برطرف کردن دغدغه های اشتغال دانشجويان تلاش خواهيم کرد.

۳- در پايان از دولت تدبير و اميد می خواهيم با تغيير سريع رياست دانشگاه اميرکبير و انتخاب مديری شايسه و کاردان مطابق خواست جامعه دانشگاهی اميرکبير اميد و نشاط را به دانشگاه برگردانند تا جامعه دانشگاهی که حماسه ساز اصلی ۲۴ خرداد بوده است، تغيير منش و رفتار نسبت به مديريت ۸ ساله گذشته در کشور را احساس کنند.

• اين بيانيه به امضای بيش از ۲۵۰۰ نفر از فارغ التحصيلان در مراسم پنجاهمين سالگرد جامعه فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتی اميرکبير رسيده است و امضاها به روابط عمومی جامعه تحويل داده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016