یکشنبه 5 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئياتی از نحوه اعدام حبیب‌الله گلپری‌پور

خبرگزاری هرانا - حبيب الله گلپری پور که دوستانش وی را هوال باهۆز (رفيق طوفان) صدا می‌کردند، در حالی که سرود "هوال" را می‌خواند به پای چوبه‌ی دار رفت.

يکی از زندانيان سياسی زندان اروميه به گزارشگر هرانا گفت: "حکم حبيب‌الله گلپری جمعه شب ساعت ۱۲ به اجرا در آمد. مسئولين با خونسردی تمام اين حکم را اجرا کردند. قبلاً برای زندانيان متهم به مواد مخدر که قرار بود حکم اعدام اجرا شود، درهای بند قفل می‌شد و تلفن‌های زندانيان نيز قطع. هم‌چنين گارد ويژه نيز در تمام زندان مستقر می‌شد؛ ولی حبيب الله را بدون هيچ تدبير امنيتی خاصی بردند. حتی تلفن‌ها را نيز قطع نکردند. تنها زندان‌بان‌ها و مسئولين از صبح تا غروب روز جمعه به ما دروغ گفتند که وی را تبعيد کرده اند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه گفت: "زندان‌بان‌ها (روز جمعه) يک‌بار هم به دنبال وسايل حبيب‌الله آمدند و باز به دروغ به ما گفتند قرار است که وی تبعيد شود. ساعت ۸ شب تلفن‌ها و هواخوری زندان طبق روال معمول هر روز بسته شد. يکی از مامورين ساعت ۸ شب به ما اطلاع داد که حبيب‌الله همچ‌نان در قرنطينه‌ی زندان است. نماينده‌ی زندانيان سياسی خواستند با وی ملاقات کنند که يکی از مسئولين قضايی گفت به ما دستور داده‌اند که ملاقات به او ندهيم. ساعت ۹ شب يکی ديگر از زندانيان سياسی به نام علی احمد سليمان را نگهبانی صدا می‌کنند و به سلول انفرادی در بند قرنطينه منتقل می‌کنند. علی احمد سليمان تا ساعت ۱۱ و نيم شب موفق به صحبت با حبيب‌الله گلپری پور شد. حبيب‌الله به سليمان گفت قرار بود حکمش ديروز صبح اجرا شود و نمی‌داند چرا به تاخير افتاد. ساعت ۱۱ و نيم حبيب‌الله را از سلول انفرادی، به پای چوبه‌ی دار بردند و در حضور ماموران وزات اطلاعات و قوه‌ی قضاييه اعدام شد."

وی در ادامه خاطر نشان کرد: "دو تن از زندانيان محکوم به اعدام مواد مخدر نيز به همراه حبيب‌الله به انفرادی منتقل شده بودند که صبح امروز به داخل بند برگشتند. حبيب‌الله قبل از اعدام به زندانيانی که در سلول انفرادی بودند گفته بود: به هيچ وجه نگران نباشيد. زمان زيادی منتظر اين لحظه بودم. اين زندانيان تعريف کردند که وی در مدت انفرادی سرود ای رفيقان را برايمان خواند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016