دوشنبه 6 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آژانس امنیت ملی آمریکا متهم به شنود در اسپانیا شد

يورونيوز ـ سفیر ایالات متحده آمریکا در مادرید بامداد دوشنبه توسط وزارت امورخارجه اسپانیا فراخوانده شد.

بر اساس گزارش روزنامه الموندو، چاپ مادرید آژانس امنیت ملی آمریکا بیش از ۶۰ میلیون تماس تلفنی در اسپانیا را ظرف یکماه شنود کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسناد به سرقت رفته توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به تازگی علاوه بر اسپانیا، روابط فرانسه و آلمان را نیز با ایالات متحده تحت تاثیر قرار داده است. هانس پِتِر فردریش، وزیر کشور جمهوری فدرال آلمان درباره ادعای شنود مکالمات آنگلا مرکل می گوید: «چیزی که ما اکنون می شنویم کاملا غیرقابل قبول است که [مکالمات اعضای] دولت و صدراعظم شنود شده باشند. این غیرقابل نیست و ما همین حالا، انتظار عذرخواهی و پایان این ماجرا را داریم.»

دولت آلمان با ایالات متحده روابط دیپلماتیک نزدیکی دارد. صدراعظم آلمان در پی طرح ادعای شنود تلفن همراهش هفته گذشته با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفتگو کرد. کاخ سفید اعلام کرده است که آمریکا مکالمات مقامات اروپایی را شنود نمی کند و در آینده نیز چنین نخواهد کرد.

اسنودن پس از سرقت اسناد محرمانه از آژانس امنیت ملی آمریکا به روسیه گریخت. وی در حال حاضر با موافقت کرملین در این کشور به سر می برد. هویت این شهروند۳۰ ساله آمریکایی برای نخستین بار در نهم ژوئن سالجاری میلادی توسط روزنامه گاردین منتشر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016