پنجشنبه 2 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اجتماع سران اروپا و بالا گرفتن اتهام جاسوسی آمريکا

صدای آمريکا ـ رهبران اتحاديه اروپا - که شامل ۲۸ کشور عضو است - روز پنجشنبه در حالی در بروکسل گرد هم می آيند که جنجال درباره متهم کردن آژانس امنيت ملی آمريکا به شنود تلفن موبايل انگلا مرکل صدراعظم آلمان بالا گرفته است.
روز پنجشنبه وزير امور خارجه آلمان سفير آمريکا را برای گفتگو درباره اين موضوع احضار کرد. انتظار می رود ديدار گيدو وستروله با جان امرسون سفير آمريکا در آلمان بعد از ظهر پنجشنبه صورت گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا اواخر روز چهارشنبه در يک مکالمه تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به وی گفت ايالات متحده در حال حاضر مکالمات او را شنود نمی کند و در آينده نيز نخواهد کرد.

در بيانيه کاخ سفيد آمده است که رهبران آمريکا و آلمان توافق کردند بر همکاريهای اطلاعاتی خود به منظور حمايت از امنيت دو کشور و متحدان و زندگی خصوصی شهروندانشان بيفزايند.

در بيانيه سخنگوی مرکل آمده است که وی برای اوباما روشن کرده است که وی «چنين کارهايی را... کاملاً غير قابل قبول می داند و صريحاً محکوم می کند.»

دولت اوباما در حالی با گزارشهای جديد درباره جاسوسی از متحدانش روبرو شده که تا کنون گزارشهای مربوط به بسياری از فعاليتهای اطلاعاتی مشابه را رد کرده است. اين گزارشها از گزارشهايی درز کرده است که ادوارد اسنودن پيمانکار امنيتی سابق آمريکا - که فعلاً در روسيه زندگی می کند - فاش ساخت.

رئيس جمهوری اوباما دستور داده است تحقيق شود که اطلاعات چگونه جمع آوری می شود و مطمئن شود که موازنه ای ميان نگرانی های امنيتی با امنيت زندگی خصوصی برقرار است.

هنگام ديدار باراک اوباما از آلمان در ماه ژوئن گذشته، مرگل نگرانی خود را از شنودهای الکترونيکی ابراز داشت و خواهان پاسخ از سوی دولت آمريکا و حفاظت از اطلاعات مربوط به اروپاييان گرديد .

فرانسوا اولاند رئيس جمهوری فرانسه نيز خواهان آن شده است که اين موضوع در اجتماع سران اتحاديه که پنجشنبه در بروکسل آغاز شده، مطرح و در برنامه دراز مدت اتحاديه اروپا گنجانده شود.

جيمز کِلَپر مدير اطلاعات آمريکا روز سه شنبه بيانيه ای صادر کرد که در آن آمده گردآوری اطلاعات توسط ايالات متحده آمريکا به صورتی است که «در همه کشورها» - به منظور مقابله با تروريسم و ديگر تهديدها - انجام می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016