سه شنبه 7 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آليا: اگر نصف زنان ايران طلاهای خود را زير پای رهبر بريزند می‌توانيم بانک‌های آمريکا را بخريم

ايسنا ـ آليا با اشاره به اظهارات اخير رييس جمهور در مورد خالی بودن خزانه، گفت: آقای رييس جمهور موجودی کيف خود را برای خارجی‌ها رو نکنيد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، نماينده مردم تهران و عضو کميسيون اجتماعی مجلس در نطق ميان دستور امروز خود افزود: رييس کميسيون برنامه و بودجه می‌گويد که دولت را با پول کافی تحويل گرفته‌ايد ضمن اينکه اگر نيمی از زنان ايران طلاهای خود را زير پای رهبری بريزند می‌توانيم تمام بانک‌های آمريکا را بخريم. فراموش نکنيد که شما مردان خوش‌ذوق در مناسبت‌ها برای دختران و همسران خود طلا می‌خريد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به نزديک شدن به ۱۳ آبان ماه که سالگرد تبعيد امام، تسخير سفارت آمريکا و شهادت تعدادی از دانش‌آموزان است گفت: به ويژه در سال جاری، ذکر سياسی مرگ بر آمريکا بايد مورد توجه قرار گيرد چرا که شعار مرگ بر آمريکا و سوزاندن پرچم اين کشور امروزه يک حرکت انقلابی تلقی می‌شود. همچنين ۱۳ آبان روز نظرسنجی برای ارتباط با آمريکا خواهد بود.

اين فراکسيون حقوق بشر در مجلس شورای اسلامی همچنين با اشاره به گزارش اخير احمد شهيد آن را بر ملا کننده کينه استکبار از ايران دانست و گفت: آيا آقای احمد شهيد در مورد ترور مرزبانان ايران در سراوان، ترور دانشمندان هسته‌يی و مواضع نژادپرستانه آمريکا در برابر ايران هم موضع‌گيری می‌کند يا از آن صدها ميليون دلاری که آمريکا به تروريست‌ها و منافقين ضدايرانی می‌دهد سهمی گرفته است و در اين مورد سکوت می‌کند؟

آليا ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران با دعوت از گزارشگران منصف وضعيت حقوق بشر خود را در نشست‌های دوره‌ای ارائه می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نزديکی دور دوم مذاکرات با ۱+۵ و مذاکرات در وين از نمايندگان مذاکره کننده ايرانی خواست تا چارچوب ان.پی.تی را رعايت کنند و ادامه داد: شايسته نيست نگاه نامحرمی که به اسرائيل وجود دارد به مجلس هم وجود داشته باشد. آقای ظريف مشروعيت شما از اين مجلس است، مجلس را امين خود بدانيد ما از سياست خارجی حمايت می‌کنيم و بازی برد برد را قبول داريم اما نبايد اين بازی تبديل به برد و خورد در دوره اصلاحات شود.

اين عضو کميسيون اجتماعی ادامه داد: بحران در غرب آسيا منشا ضرر است و ما خواهان رفع اين بحران در مذاکرات ژنو ۲ هستيم.

نماينده مردم تهران در مجلس همچنين خطاب به روحانی خواهان تعريف واژه اعتدال در اسرع وقت شد و گفت: ولايتمدارانی که ۲۴ خرداد را رقم زده‌اند می‌پرسند چه شد که در مشی اعتدال مشکل و اولويت زنان کشيدن قليان و خوانندگی است؟ اعتدال را تعريف کنيد تا مانند اصلاحات ذبح نشود. عده‌ای فضای سياسی کشور را فضای اهانت به شهدا و عفاف و حجاب تلقی کرده‌اند و در روزنامه‌های زرد به ساحت اميرالمومنين(ع) جسارت می‌کنند. ديگران در روزنامه‌هايشان به حذف شعار مرگ بر آمريکا و عدم شرکت در مراسم ۱۳ آبان دعوت می‌کنند اين ضرب آهنگ حرکت ارتجاعی به سمت ليبراليسم و فمينيسم هشدار دهنده است.

آليا در بخش ديگری از نطق ميان دستور خود مناسبت‌های تاريخی هفته گذشته، هفته جاری و آينده را گرامی داشت و گفت: شايسته است در جمهوری اسلامی جايگاه خانواده تحکيم شود. آسان کردن تشکيل خانواده برپايه حقوق و اخلاق اسلامی در گرو اجرای قوانين و به ويژه ماده ۲۳۰ قانون برنامه پنجم توسعه است. لازم است راهکارهای توسعه فرهنگ حجاب، ۹ ماه مرخصی زايمان و شيردهی، بيمه زنان سرپرست خانوار و حمايت از خانواده در بودجه سال آينده ديده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016