شنبه 11 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکیم‌الله محسود رهبر طالبان پاکستان کشته شد

خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند که در حمله پهپادهای آمریکایی فرمانده طالبان پاکستان حکیم‌الله محسود کشته شد.

به گزارش رادیو فردا٬‌ رویترز گزارش داده که چندین نفر از منابع اطلاعاتی و نظامی در پاکستان تایید کرده‌اند که حکیم‌الله محسود روز جمعه هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته و کشته شده است.

پیش از این چند بار خبر کشته شدن این رهبر طالبان منتشر شده بود که تکذیب شد.

یک مقام امنیتی ارشد پارکستان که رویترز نامی از وی نبرده در این باره گفت: «ما می‌توانیم تایید کنیم که حکیم‌الله محسود در حمله هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



محسود از سال ۲۰۰۹ پس از کشته شدن سلف خود، رهبری طالبان پاکستان را به دست گرفت.

رویترز می‌گوید چهار مقام امنیتی پاکستانی مرگ محسود را تایید کرده‌اند. برپایه این گزارش محافظ و راننده رهبر طالبان نیز در این حمله کشته شده‌اند.

آسوشیتدپرس هم به نقل از مقام‌های اطلاعاتی پاکستانی این خبر را منتشر کرده و افزوده است که ماموران اعزامی به محل مرگ محسود را تایید می‌کنند. این حمله در منطقه عشیره‌نشین وزیرستان شمالی صورت گرفته است.

یک مقام امنیتی پاکستان به آسوشیتدپرس گفته است که در این حمله دست کم ۲۵ نفر کشته شده‌اند.

ایالات متحده پس از انتشار یک ویدیو از سوی محسود پنج میلیون دلار برای دستگیری وی جایزه تعیین کرده بود. محسود در این ویدیو با یک بمبگذار انتحاری اردنی خداحافظی می‌کند که هفت مامور سیا را در سال ۲۰۰۹ در افغانستان کشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016