یکشنبه 12 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادسرا آدرس مرتضوی را برای احضار نداشت

وکیل خانواده مرحوم روح الامینی ضمن اعلام نگرانی موکلانش از روند کند رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی و مراجعه نکردن وی به دادسرا، گفت: یکی از دلایلی که وی به دادسرا مراجعه نمی کرد این بود که دادسرا آدرس مرتضوی را برای احضار نداشت.


به گزارش جرس٬‌ «میرمجید طاهری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت از مرتضوی به خاطر حادثه بازداشتگاه کهریزک، افزود: تاکنون چندین مرتبه برای پیگیری پرونده به دادسرا مراجعه کرده ایم اما هر دفعه حضور مرتضوی در دادسرا به امروز و فردا موکول شده است.

وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی با بیان اینکه موکلش از روند کند رسیدگی به این پرونده در دادسرا ناراحت و نگران است، گفت: چند ماه قبل برای پیگیری آخرین وضعیت پرونده به دادسرا مراجعه کردم که گفتند آدرس او را برای احضار ندارند و خواستند ما آدرس را اعلام کنیم و ما هم آدرس نداشتیم.

طاهری یادآور شد: مرتضوی آخرین باری که به دادسرا مراجعه کرده و از این مساله خبردار شده بود، واکنش نشان داد و گفت که آدرس وی را همه دارند.

وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی اضافه کرد: با وجودی که این پروند تقریبا تکمیل است و باید با پرونده قبلی به دادگاه ارسال می شد اما چندین ماه است که درگیر این بخش از پرونده هستیم.

طاهری افزود: در حال حاضر دادسرا آدرس مرتضوی را دارد اما این مرتبه علت حضور نیافتن وی را نمی دانیم و چند روز پیش هم که به دادسرا مراجعه کردم گفتند قرار است بزودی بیاید.

وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی گفت: اگر قرار بود پرونده طبق روال معمولی رسیدگی شود تا الان باید تعیین تکلیف می شد و نمی دانم دادسرا منتظر چیست؟

برخی منابع خبری اعلام کرده اند قرار است سعید مرتضوی امروز (یکشنبه) طبق ابلاغ قبلی شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت برای ارایه پاره ای توضیحات درباره پرونده پالیزدار در دادسرای کارکنان دولت حضور یابد که احتمال می رود درباره این بخش از پرونده حادثه بازداشتگاه کهریزک نیز از وی تحقیق شود.

مرتضوی: امروز به دادسرا نمی‌روم

از سوی دیگر و در حالی که پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان درباره موجود نبودن آدرس دادستان سابق و بارها بی‌توجهی وی به احضاریه‌های صادر شده، امروز (یکشنبه دوازدهم آبان ماه) به عنوان موعد درج شده در آخرین احضاریه وی اعلام شد، این امید وجود داشت که مرتضوی در دادسرا حضور یابد اما ظاهرا قاضی سابق چندان خود را مقید به اجرای قانون نمی‌بیند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش تابناک، در روزی که می‌بایست سعید مرتضوی از باب عملکرد دوران حضور خود در پست دادستان تهران در دادسرا حضور یافته و پاسخگوی اتهامات وارد شده در دو پرونده مجزا درباره شکایت اولیای دم یکی از جان باختگان جنایت کهریزک و همچنین شکایت برخی همکاران هیات تحقیق و تفحص مجلس (ملقب به پرونده پالیزدار) باشد، خبر می‌رسد که وی با استدلالی عجیب از این حضور سرباز خواهد زد.

سایت ایران خبر در این باره به نقل از مرتضوی می‌نویسد: «من امروز در یزد هستم و طبیعتا به دادسرا نخواهم رفت.»

این استدلال عجیب برای حضور نیافتن در دادسرا در حالی مطرح می‌شود که پیشتر وکیل خانواده مرحوم محسن روح‌الامینی، از جان باختگان بازداشتگاه غیر قانونی کهریزک، در گفت‌وگو با «تابناک»، امروز را موعد احضار مرتضوی برای سومین بار خوانده بود و همچنین وکیل شاکیان پرونده معروف به پالیزدار نیز از صدور احضاریه برای وی در این زمان خبر داده بود تا معنای تلویحی این اطلاع‌رسانی‌ها، اثبات اطلاع متهم از احضاریه صادر شده بوده و عدم حضور در دادسرا به دلایلی همچون حضور در شهرستانی دیگر، خنده دار به نظر برسد.

جلسه تحقیق و تفحص در منزل مرتضوی

همچنین رئیس هیأت تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی گفت: در تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی تخلفات بسیاری از سوی مدیران مختلف گزارش شده و در هزینه‌های انجام شده نیز ابهاماتی وجود دارد.
علیرضا محجوب در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان این مطلب افزود: گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده و کلیات آن نیز به تصویب رسیده است.

محجوب در خصوص زمان قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی گزارش ادامه داد: گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی آماده شده و بعد از چاپ در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در رابطه با موضوع تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی سه جلسه در دفتر شرکت شستا، منزل شخصی مرتضوی و دفتر شخصی‌ام در مجلس برگزار شد که حدودا 10 ساعت به طول انجامید و صحبت های مرتضوی نیز در این خصوص شنیده شد.

وی گفت: صحبت‌های که در جلسات مربوط به موضوع تحقیق وتفحص از سازمان تأمین اجتماعی عنوان شده، باید با اسناد مطابقت داشته باشد زیرا با توجه به اسناد در این موضوع قضاوت خواهد شد.

محجوب افزود: در تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی تخلفات بسیاری از سوی مدیران مختلف به خصوص مدیران دوره اخیر (پیش از دولت یازدهم) این سازمان گزارش شده و در هزینه های انجام شده نیز ابهاماتی وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: البته امکان اشتباه برای ما نیز وجود دارد و تا آخرین لحظه تمام گفته ها در موضوع تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی شنیده خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016