جمعه 17 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتانیاهو: اگر شنیده ها درست باشد ایران به “معامله قرن” دست یافته

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در واکنش به دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفته است که توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و قدرت‌های جهانی “اشتباهی تاریخی” خواهد بود.

به گزارش بی بی سی نتانیاهو گفته پیشنهادهایی که هم اکنون برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران وجود دارد به ایران اجازه خواهد داد که توانایی‌های خود برای ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای را حفظ کند.

بنیامین نتانیاهو در حساب توییتر نخست‌وزیر اسرائیل هم گفته اگر اخباری که از توافقات ایران و ۱+۵ شنیده درست باشد، ایران به “معامله قرن” دست یافته است.

ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ دور تازه‌ای از مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران را در ژنو آغاز کرده‌اند.

نشست دو روزه نمایندگان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ با حضور کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا، و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از امروز در مقر اروپایی سازمان ملل آغاز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طرفین برآوردی نسبتا خوشبینانه از دور جدید مذاکرات داشته‌اند.

پیش از این از قول یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشد نقل شد که آمریکا آماده است بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را در صورت “همکاری” این کشور، موقتا لغو کند.

یووال اشتاینیتز، وزیر امور اطلاعاتی-راهبردی و روابط بین‌الملل اسرائیل، گفته با وجود این که دیگر کشورها نگرانی‌های اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران را درک می‌کنند، این کشور همچنان دلایلی دارد که نسبت به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران هوشیار باشد.

آقای اشتاینیتز گفته “تمایل به دستیابی به توافقی سریع، ولو توافقی سریع اما بد، اشتباهی تاریخی خواهد بود.”

اسرائیل در حالی ایران را به تلاش برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کند که تصور می‌شود خود اسرائیل تنها زرادخانه هسته‌ای خاورمیانه را در اختیار دارد.
ایران بارها و حتی با استناد به فتوای دینی رهبر این کشور، گفته که قصد ندارد سلاح هسته‌ای تولید کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016