چهارشنبه 22 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر سعيد متين پور: زندانيان زندان اوين در شرايط مرگ تدريجی قرار دارند؛ صدای ما را نمی‌شنوند

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ همسر سعيد متين پور،‌ فعال مدنی آذربايجانی و زندانی عقيدتی در زندان اوين که ماه ها پيگيری خانواده او برای درمانش از سوی دفتر دادستانی بی پاسخ مانده است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: «زندانيان زندان اوين در شرايط مرگ تدريجی قرار دارند و ظاهرا مسوولان صدای درخواست های ما را نمی شنوند. تغذيه نامناسب، نبود هوا خوری به اندازه کافی، نبود تجهيزات و مراقبت پزشکی و بهداشتی باعث بيماری های متعدد جسمی و روحی در ميان زندانيان شده است و همسر من هم يکی از زندانيانی که نياز به درمان فوری دارد.»

عطيه طاهری به کمپين گفت: «سعيد کمر درد شديد دارد. مدام دستش به کمرش است و موقع نشستن و بلند شدن مشکل اساسی دارد. من مدت هاست که برای درمان او پيگيری کردم اما تاکنون کسی به من جوابی نداده است. او از زمان بازداشت تا کنون که تقريبا ۴ سال می گذرد حتی يکبار هم به مرخصی نيامده و با مرخصی درمانی و يا انتقال او به بيمارستان برای درمان هم موافقت نشده است. واقعا ديگر خسته شدم. تصور کنيد هر هفته برای ملاقات و پيگيری کارهای همسرم از زنجان به تهران هشت سال با اتوبوس سفر می کنم. به هر جا که تصورش را بکنيد برای پيگيری رفته ام و نامه نوشته ام. ديگر نمی دانم چه کنم و دست به دامن چه کسی شوم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سعيد متين پور، متولد ۱۳۵۴و فعال مدنی آذربايجانی است. او فارغ التحصيل رشته فلسفه از دانشگاه تهران است و در روزنامه و هفته نامه زنجان نيز در حوزه حقوق قومی مطلب می نوشت. آقای متين پور در ۴ خرداد ماه ۸۶ به دليل شرکت در سميناری در ترکيه که در دفاع از حقوق ترک زبان ها برگزار شده بود، بازداشت شد و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی صلواتی به اتهام ارتباط با بيگانگان و تبليغ عليه نظام به ۸ سال حبس محکوم شد. او اکنون در زندان اوين است.

عطيه طاهری با بيان اينکه اکثر زندانيان زندان اوين بيمار هستند به کمپين گفت: «وقتی به ملاقات سعيد می روم در سالن ملاقات زندانيان ديگر را هم می بينم. همه شان پوست تيره و لک افتاده دارند. ريزش مو و معده درد يک مساله رايج در بين زندانيان است. همين طور اکثرا کمر درد و مشکل ستون فقرات دارند که علت آن شايد به دليل تختخواب ها و تشک های خارج از استاندارد باشد ضمن اينکه خيلی از زندانيان تخت ندارند و مجبورند روی زمين بخوابند و به اصطلاح خودشان «کف خواب» هستند.»

خانم طاهری ادامه داد: «تصور کنيد اتاق های که برای ۵،۶ نفر زندانی طرح شده ۳۰ نفر زندگی می کنند. ساعت های هوا خوری بسيار اندک است و تغذيه زندان نامناسب است. فروشگاه زندان هم غذاهايش را به شدت گران و دو تا سه برابر قيمت بيرون از زندان می فروشد بنابراين همه زندانيان قادر به تهيه مواد غذايی از فروشگاه نيستند و مجبورند به همان غذای بد زندان تن دهند که برای سلامتی شان ضرر دارد.»

خانم طاهری در مورد تقاضاييش از مقامات قضايی گفت: «آرزويم اين است که اين قصه هر چه زودتر تمام شود و زندانيان سياسی آزاد شوند و به خانه های خود برگردند. تمام اميدم اين بود که با آمدن روحانی ديوار بتونی بين دولت و ملت برداشته شود اما ظاهرا قدرت های موازی زيادی وجود دارند که اين امکان را تاکنون ميسر نکردند. بعضی وقت ها فکر می کنم اميدهايمان هم کاذب است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016