شنبه 25 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نایب‌ رییس کمیسیون امنیت ملی: شرط برگزاری انتخابات آزاد بدون کاندیداتوری اسد، منطبق با واقعیات سوریه نیست

ائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که اجلاس ژنو 2 حتی در صورت برگزاری همچون ژنو 1 محکوم به شکست است، گفت: تصمیمات غیرواقعی و غیرعملیاتی ژنو 1 و به دنبال آن تعیین شروطی برای برگزاری ژنو 2 بدون در نظر گرفتن واقعیات منطقه، موانعی در سر راه برگزاری ژنو 2 به وجود آورده است.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: برگزارکنندگان ژنو 2 باید ابتدا ذهنیت خود را نسبت به سوریه درست کنند و بدانند که نمی‌توانند با تعیین پیش‌فرض‌هایی نسبت به برگزاری این اجلاس اقدام کنند. شروطی همچون برگزاری انتخابات آزاد در سوریه بدون کاندیدا شدن بشار اسد منطبق با واقعیات سوریه نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: از طرف دیگر کسانی که معارضین را در سوریه جمع کرده‌اند حق صحبت در مورد سرنوشت سوریه ندارند. این مرتجعین منطقه نمی‌خواهند واقعیات منطقه را بپذیرند. نمونه آن تصویب تشکیل دولت انتقالی در اجلاس ژنو 1 است که اجرایی نشد چون در حال حاضر دولت قانونی در سوریه سر کار است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد:‌ در این شرایط بسیاری از کشورها برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده در سوریه را پذیرفته‌اند ولی می‌گویند بشار اسد حق شرکت در این انتخابات را ندارد. سوال این است که این با کدام یک از اصول دموکراسی منطبق است.

به گفته حقیقت‌پور، اجلاس ژنو 2 همچون ژنو 1 محکوم به شکست است چون شرکت‌کنندگان در این اجلاس حاضر نیستند واقعیات منطقه را بپذیرند و از طرف دیگر برای جمهوری اسلامی برای شرکت در این اجلاس شرط تعیین کرده‌اند. حال این که ایران به هیچ وجه نیاز به حضور در این اجلاس ندارد.

وی افزود:‌ البته باید بدانند که ژنو 2 بدون حضور ایران شکست خواهد خورد پس نباید حضور ایران را در این اجلاس با پیش شرط‌هایی همراه کنند. بهتر است به جای این اقدامات در مقابل اراده سیاسی مردم سوریه تمکین کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016