دوشنبه 27 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۰ ميليارد دلار از پول‎های ايران در بانک‎های هندوستان بلوکه شده است

کلمه ـ کارشناس ميز هندوستان سازمان توسعه تجارت ايران گفت: در نيمه نخست امسال بيش از ۷۰۰ ميليون دلار کود اوره به هندوستان صادر شده است.

مراد نعمتی افزود: در هفت ماهه امسال از مجموع ۱٫۵ ميليارد دلار برنج وارد شده ۱٫۲ ميليارد دلار آن مربوط به هندوستان بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار کرد: در حال حاضر تراز کشور ۵۷۳ است و در سال گذشته دو ميليارد و ۶۰۷ ميليون دلار صادرات و دو ميليارد و ۳۴ ميليون دلار واردات داشتيم.

اين کارشناس اضافه کرد: همچنين در نيمه نخست امسال ۷۳۳ ميليون دلار صادرات کود اوره، ۳۱۵ ميليون دلار صادرات متانول و ۹۴ ميليون دلار صادرات روغنی صنعتی به هند داشتيم.

نعمتی با بيان اينکه تنها روزنه‎ای که برای تجارت با هندوستان وجود دارد تهاتر است، اظهار کرد: شرايط تحميلی و ناخواسته تحريم روی کشور باعث شده که ۱۰ ميليارد دلار از پول‎های کشور در هندوستان بلوکه شود و برای حل اين مشکل بايد پول نفت را به دلار بفروشيم و کالا صادر کنيم.

اين کارشناس گفت: در طول هفت ماهه امسال دو برابر واردات داشتيم و در اين بين سودی به برخی افراد می‎رسد که اصلاً توجهی به متضرر شدن توليد ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016