جمعه 1 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاوروف وارد هتل اینترکنتیننتال شد٬‌احتمال پیوستن کری به مذاکرات

اوروف، وزیر امور خارجه روسیه به منظور دیدار با وزیر خارجه ایران وارد هتل اینترکنتینانتال ژنو شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر ، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه به منظور دیدار با اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه و جواد ظریف وزیر خارجه ایران وارد ژنو و هتل اینتر کنتینانتال شد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است: لاوروف برای شرکت در این مذاکرات عازم ژنو می شود و قرار است که وی در حاشیه سفر به ژنو با "احضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه دیدار و گفتگو کند.

شایعه حضور وزرای امور خارجه ار روز گذشته در ژنو مطرح بود. گفته می شود وزیر امور خارجه چین نیز ممکن است تا فردا وارد ژنو شود.

شایعات حاکی از ان است که طرفین در مذاکرات به توافق نزدیک شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی به نقل از یک دیپلمات غربی که در ژنو بسر می برد، اعلام کردند که به احتمال خیلی زیاد وزیر خارجه آمریکا هم برای شرکت در ادامه مذاکرات راهی ژنو خواهد شد.

هنوز سخنگویان وزارت خارجه آمریکا و یا کاخ سفید به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

صبح امروز منابع خبری در ژنو اعلام کردند که وزرای خارجه چین و روسیه به منظور پیوستن به مذاکرات هسته ای به ژنو سفر خواهند کرد.

دقایقی پیش یک دیپلمات غربی در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا از پذیریش حق غنی سازی ایران توسط گروه 1+5 خبر داد.

این دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران و 1+5 بحث خود درباره غنی سازی اورانیوم را با پذیرش حقوق ایران در سند نهایی به پایان رسانده اند.

به گفته وی، طرفین هم اکنون در حال مذاکره درباره راکتور آب سنگین اراک هستند.

سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ایران گفته بود که ایران هیچ متن و سندی را نخواهد پذیرفت که اصل غنی سازی اورانیوم در آن پذیرفته نشود.

بر اساس آخرین خبرها در زمان حاضر دور جدید مذاکرات محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلام ایران و رییس هیات مذاکره کننده با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اروپا آغاز شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016