سه شنبه 28 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کری با نتانیاهو دیدار نخواهد کرد

روزنامه اسرائیلی هاآترز به نقل از منابع اسرائیلی اعلام کرده٬جان کری سفرش به اسرائیل را که قرار بود روز جمعه این هفته انجام شود٬‌ به تاخیر انداخته است.

به گزارش خبرنامه گویا٬‌ علیرغم اعلام پیشین نتانیاهو٬ جان کری قرار نیست به اسرائیل سفر کند. یک مقام ارشد اسرائیلی گفته جان کری سفرش به اسرائیل را به تاخیر انداخته و گفته آنرا پس از عید شکرگذاری انجام می دهد. علت چنین اقدامی نامشخص است.

پیش از این بسیاری از مقامات آمریکایی گفته بودند که علیرغم اعلام نتانیاهو٬‌تاریخ سفر کری به اسرائیل هنوز نهایی نشده است. بسیاری از مقامات اسرائیلی به هاآترز گفته اند علت به عقب انداختن این سفر این است که جان کری قصد دارد روی مذاکرات با ایران که روز چهارشنبه در ژنو انجام می شود٬‌ تمرکز کند و نمی خواهد درگیر رودررویی دیگری با نتانیاهو شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جان کری در کنفرانسی خبری که به همراه داووداغلو٬ وزیر امور خارجه ترکیه در روز دوشنبه انجام داد گفت که برای نتانیاهو احترام زیادی قائل است و نگرانی هایش در مورد امنیت اسرائیل را به خوبی درک می کند اما معتقد است توافق با ایران باعث کاهش خطراتی می شود که اسرائیل را تهدید می کنند نه افزایش آن.

او تاکید کرد که ایالات متحده خود را متعهد به حفط امنیت اسرائیل می داند و به دنبال این است که به اسرائیل و نمایندگان مخالف توافق با ایران در کنگره در این مورد اطمینان دهد.

او گفت:" من انتظار ویژه ای در رابطه با مذاکرات ژنو ندارم. ما با امیدواری مذاکره می کنیم و تلاش می کنیم به توافقی ابتدایی دست یابیم و امیدوارم که ایران به این نکته اهمیت دهد که لازم است با مدارکی در مذاکرات حاضر شود که صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش را به جهانیان ثابت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016