یکشنبه 3 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه حسن روحانی به خامنه ای: موفقيت هسته‌ای حاصل عنايات حق، رهنمودهای رهبری و حمايت ملت است

رييس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری، دستاوردهای قطعی توافق اوليه ايران با گروه ۱+۵ را به محضر ايشان و ملت شريف ايران تبريک گفت و تاکيد کرد که موفقيت هسته‌ای حاصل عنايات حق، رهنمودهای رهبری و حمايت ملت است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری،‌ حسن روحانی رئيس‌جمهوری اسلامی ايران، با ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری، دستاوردهای قطعی توافق اوليه ايران با گروه ۱+۵ را به محضر ايشان و ملت شريف ايران تبريک گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخشی از اين نامه آورده است: فرزندان انقلابی شما توانستند گام نخست را به گونه‌ای پيش ببرند که حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ايران مورد اذعان قدرت‌های جهانی قرار گيرد و راه برای گام‌های بلند بعدی در حراست از پيشرفت‌های فنی و اقتصادی کشور گشوده شود.

متن کامل نامه رييس جمهور به رهبر معظم انقلاب به شرح ذيل است:

بسم‌اله الرحمن الرحيم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته

باسلام و تحيات وافره،

خدای بزرگ را سپاس می‌گويم که در نخستين ماه‌های شروع کار دولت تدبير و اميد، فرزندان انقلابی شما توانستند در مذاکراتی دشوار و پيچيده، حقانيت ملت ايران در فعاليت‌های هسته‌ای را در صحنه بين‌المللی اثبات کنند و گام نخست را به گونه‌ای پيش برند که حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ايران مورد اذعان قدرتهای جهانی قرار گيرد و راه برای گام‌های بلند بعدی در حراست از پيشرفت‌های فنی و اقتصادی کشور گشوده شود.

توفيق در اين مذاکرات نشان داد که می‌توان با رعايت همه اصول و خطوط قرمز نظام، با ارائه منطقی و مستدلِ مواضع ملت ايران و اتمام حجت برای افکار عمومی جهان، قدرتهای بزرگ را نيز به احترام به حقوق ملت ايران فراخواند و گام‌های بعدی را نيز در مسير حل و فصل نهايی اختلافات با استحکام برداشت.

بی‌شک اين موفقيت، حاصل عنايات حق و رهنمودهای رهبری عاليقدر نظام و حمايت بی‌دريغ ملت ايران بوده است و توفيق نهايی نيز دراين مسير در گرو تداوم ارشادات جنابعالی و حمايت و ياری مردم شريف و صبور ايران خواهد بود.

دستاوردهای قطعی اين توافق اوليه، به رسميت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ايران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان اين مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحريم‌های ظالمانه، بخشی از فشارهای غيرقانونی در تحريم‌های يک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحريم آغاز شده است. درنتيجه اين ابتکار ايران اسلامی و استقامت ملت بزرگ ايران، قدرتهای بزرگ به اين نتيجه رسيدند که تحريم و فشار، راه به جايی نخواهد برد و همان‌گونه که ايران از آغاز اعلام کرده بود، برای کسب توافق، راهی جز احترام متقابل و مذاکره عزتمندانه وجود ندارد، موضوعی که متأسفانه طرف مقابل با تأخير به درک آن رسيد. بی‌ترديد حصول اين توافق، به نفع همه کشورهای منطقه و صلح و پيشرفت جهانی در راستای رويکرد برد-برد خواهد بود.

اينجانب با تبريک اين توفيق الهی به حضور رهبری معظم انقلاب، از هدايت و حمايت جنابعالی سپاسگزارم و با تقدير و تشکر از پشتيبانی‌های بی‌شائبه ملت بزرگ ايران و گراميداشت ياد شهيدان هسته‌ای، عهد خالصانه اين دولت را در خدمت به اين ملت قدرشناس تجديد می‌کنم و استمرار دعای خير جنابعالی و آحاد ملت را مسئلت دارم.

حسن روحانی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016