چهارشنبه 6 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار ويرايش نخست منشور حقوق شهروندی

معاونت حقوقی رياست جمهوری بر اساس وعده دکتر روحانی رييس جمهوری اسلامی ايران به مردم، با صدور اطلاعيه‌ای ويرايش نخست منشور حقوق شهروندی که با همکاری دانشگاهيان، حوزه‌های علميه، انديشمندان و نخبگان جامعه تهيه شده است را همزمان با گزارش ۱۰۰ روزه دولت تدبير و اميد منتشر کرد.
محمدسعيد نجفی مقدم متن اطلاعيه معاونت حقوقی رياست جمهوری به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی
شهروندان، ملت شريف ايران، فرزانگان، دانشگاهيان، حقوقدانان، فعالين اجتماعی و مدنی معاونت حقوقی رياست جمهوری با خرسندی به اطلاع می‌رساند: همانگونه که رياست محترم جمهوری به ملت ايران وعده فرموده بودند توفيق حاصل شد تا با همکاری دانشگاهيان، حوزه‌های علميه، انديشمندان و نخبگان جامعه ويرايش نخست منشور حقوق شهروندی را در صد روز اول دولت تدبير و اميد به امر رياست محترم جمهوری تهيه و به پيشگاه شما عرضه نمايد.

اين منشور به مدت يک ماه برای اظهارنظر عموم ملت شريف ايران به ويژه صاحب‌نظران، انديشمندان، دانشگاهيان، اساتيد معظم حوزه‌های علميه،‌ نهادهای مدنی و تشکل‌های مردم نهاد،‌ گروه‌های مختلف صنفی اعم از شهری و روستايی و عشاير غيور عرضه شده و پس از جمع‌آوری و اعمال نظرات رسيده به عنوان پيش نويس رسمی تقديم رئيس محترم جمهور خواهد شد.

بدين وسيله برای تکميل و اعتلای اين منشور که نخستين سند حقوق شهروندی اين سرزمين و نشان‌دهنده جديت دولت تدبير و اميد برای تحقق و اجرايی شدن آن است دست ياری به سوی همه شهروندان دراز می‌کنيم.

خواهشمند است نظرات و پيشنهادات خود را در مورد متن پيش نويس حقوق شهروندی به نشانی الکترونيکی زير ارسال فرماييد:
vpla@govir.ir

متن کامل اين منشور بصورت فايل pdf از طريق لينک زير قابل دريافت است:

[ويرايش نخست منشور حقوق شهروندی]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016