پنجشنبه 14 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پورمحمدی، وزير دادگستری: تحقق حقوق شهروندی از برنامه های مهم دولت است

يزد - ايرنا - وزير دادگستری گفت: تحقق حقوق شهروندی از برنامه های مهم و اساسی دولت تدبير و اميد است و همه حقوقدانان و فرهيختگان بايد در اين امر نظام و دولت را ياری دهند .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حجت الاسلام والمسلمين ˈمصطفی پورمحمدی ˈ روز پنج شنبه در دومين همايش اعضای بسيج حقوقدانان يزد افزود: بر اساس آموزه های دينی و طبق مفاد قانون اساسی و فرمايشات مقام معظم رهبری ما در اين امر در بين ملت ها و کشورها سرآمد هستيم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی ما در اصول مختلف مکرر به حقوق شهروندان توجه وِِيژه دارد و بايد برای اجرايی شدن اين اصول بيش از گذشته تلاش کرد .

وزير دادگستری با اشاره به اينکه از اهداف مهم دولت دکتر روحانی پيگيری مطالبات حقوق شهروندی و اجرايی شدن آن است ، تصريح کرد: اگر دولت اين موضوع را مطرح کرده است آن را سياسی ندانيم .

پورمحمدی گفت : منشور طرح شده حقوق شهروندی توسط رئيس جمهوری، مستند به قانون اساسی، فرمايشات حضرت امام راحل و منويات مقام معظم رهبری است و به حمايت همگان نياز دارد .

وی افزود : ما بايد در اين زمينه و با توجه به حقوق بشری که بدخواهان مطرح می کنند همواره يک گام جلوتر باشيم و از آن دفاع کنيم .

وزير دادگستری از تمامی حقوقدانان و فرهيختگان اين حوزه مهم خواست تا منشور حقوق شهروندی دولت را بررسی و با ارائه نظرات کارشناسی و دقيق خود در تحقق آن همراه باشند .

پور محمدی گفت: بدون شک طرح اين منشور مهم در جامعه اسلامی که در اين بخش حرف های زيادی برای گفتن دارد ، يک امر مبارکی است که بايد پيگيری شود .

وی گفت: هدف دولت در امور مختلف بر مبانی صداقت ، درستی ، شفافيت و طرح مسائل بر اساس منطق ، تدبير و دميدن روح اميد است و اينکه برخی افراد می گويند طرح برخی مسائل در کشور مورد سوء استفاده دشمنان قرار می گيرد کار درستی نيست و بايد با مردم صادق و شفاف بود .

پور محمدی گفت: با وعده ها و دادن آمار نمی شود کشور را اداره کرد و بايد هميشه با صداقت و تدبير در راستای اهداف نظام وظايف را انجام داد .

عضو کابينه دولت يازدهم تصريح کرد: اينکه دولت بگويد به حقوق ملت و قانون پايبند هستيم يک امر بسيار مبارک است و بايد با همدلی در جهت انجام سياست های دولت گام نهاد .

پور محمدی از اينکه برخی افراد بعد از ارائه گزارش ۱۰۰ روزه رئيس جمهوری يک زنجيره به راه انداختند ابراز ناخرسندی کرد .

وی گفت: دولت کريمه به وظايف ، ماموريت ها و برنامه های خود در راستای مصالح نظام عمل می کند و فريب انتظارت ساختگی را نمی خورد .

وزير دادگستری افزود: وظيفه تمامی مسئولان است که بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبری با همدلی و بصيرت روحيه اميد را در مردم زنده کنند و با نشاط و همبستگی نظام را ياری دهند .

پور محمدی گفت: دولت به دنبال حاشيه سازی نيست و با اعتدال و عقلانيت و با حسن نيت، دوستی و همراهی مردم و مسئولان اهداف را دنبال می کند .

وی در ادامه به توافق هسته ای اخير تيم مذاکره کننده ايران در ژنو اشاره کرد و اظهار داشت: در اين قضيه ما به دستاوردهای خوبی رسيديم و به اين امر مباهات می کنيم .

وزير دادگستری گفت: نظام اسلامی در موضوع هسته ای بر مبانی حقوق متقن ماموريت های خود را پيگيری می کند و بر رعايت همه اصول پايبند است .

پور محمدی گفت: نظام اسلامی هوشمندانه با مقاومت و ايستادگی اهداف مقدس خود را دنبال می کند و در اين عرصه به دنبال اجرايی شدن حقوق حقه ملت ، کشور و انقلاب اسلامی است .

وی به نقش بسيج حقوقدانان اشاره و تصريح کرد: بسيجيان قهرمان ما بايد در اين مسئله پيشگام باشند و از حقوق مردم و نظام در بخش های مختلف دفاع کنند .

وزير دادگستری گفت: قضات و حقوقدانان بايد به مردم جامعه اسلامی ما نشان دهند که تمامی امور بر مدار حق و عدل استوار است و قانون اساسی مترقی ما جوابگوی همه مسائل است .

پور محمدی همچنين به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش های مختلف و ثمرات آن اشاره و بر لزوم همدلی و هوشياری همگان تاکيد کرد .

وی قانون اساسی را که توسط ۱۴عالم صاحب رساله و افراد برجسته نظام تدوين شده است ، از مترقی ترين قانون های اساسی دنيا دانست که به همه نيازهای بشر توجه کرده است .

وزير دادگستری گفت: حقوقدانان بايد بيش از گذشته برای فهم از قانون اساسی و رعايت حقوق ملت اهتمام ويژه داشته باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016