یکشنبه 10 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تسلیحات شیمیایی سوریه ظرف 6 ماه در دریای مدیترانه از بین می‌رود

رئیس هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه اعلام کرد: سلاح‌های شیمیایی سوریه پس از انتقال به بندر "اللاذقیه" ظرف شش ماه در دریا از بین برده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، سیگرید کاگ، رئیس هیات اعزامی سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: سلاح‌های شیمیایی سوریه از تمامی نواحی این کشور به بندر "اللاذقیه" منتقل خواهد شد و از آنجا به آب‌های منطقه‌ای در دریای مدیترانه منتقل می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مواد شیمیایی توسط چند کشتی به دریای مدیترانه منتقل شده و روی یک کشتی آمریکایی ظرف شش ماه از بین برده خواهد شد.

کاگ ادامه داد: هیات کارشناسان شیمیایی با همکاری دولت سوریه توانستند اقدامات موفقیت آمیزی را انجام دهند و تیم بازرسان مهمترین اقدامات ویژه در خصوص از بین بردن سلاح‌های شیمیایی در سوریه را انجام داد.

وی تاکید کرد باید به این مساله اشاره کنم که دولت سوریه بسیار خوب و به شکلی مطلوب با تیم بازرسان و کارشناسان همکاری به عمل آورد.

کاگ همچنین اعلام کرد که پس از بازگشتش به لاهه ظرف چند روز آینده گزارش ویژه‌ای را درباره عملکرد تیم بازرسان و آخرین اقدامات انجام شده برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه ارائه خواهد داد.

دولت سوریه در واکنش به طرح پیشنهادی روسیه برای تحت کنترل درآمدن سلاح‌های شیمیایی سوریه به سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی پیوست و در اواخر ماه اکتبر طرح پیشنهادی سلاح‌های شیمیایی را ارائه داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016