پنجشنبه 14 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج تازه بازداشت وب‌نگاران، دست کم ٢٤ نفر بازداشت شده‌اند

گزارشگران بدون مرز موج تازه سرکوب فعالان اطلاع رسانی در ايران را محکوم می کند. از تاريخ ٢ آذر ماه در شهرهای مختلف کشور از جمله در شهرهای رفسنجان، کرمان و تهران دست کم ٢٤ نفر از سوی ماموران سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش‌گران بدون مرز موج تازه سرکوب فعالان اطلاع رسانی در ايران را محکوم می کند. از تاريخ ٢ آذر ماه در شهرهای مختلف کشور از جمله در شهرهای رفسنجان، کرمان و تهران دست کم ٢٤ نفر از سوی ماموران سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند.

در تاريخ ٢ آذر ماه دادستان شهر رفسنجان اعلام کرد که «هشت نفر ( هفت زن و يک مرد) که با انتشار مطالبی توهين آميز در فضای مجازی، مقدسات دينی مردم و ارزش های اسلامی را به سخره گرفته بودند» بازداشت شده‌اند. وی بدون اعلام نام و يا اتهام مشخص اين افراد تنها تأکيد کرده است که «فعاليت کسانی که از اين طريق قصد ضربه زدن به اعتقادات مردم و زير پا گذاشتن ارزش های اسلامی را دارند با دقت تمام از طريق دستگاه قضايی و اطلاعاتی رصد می‌شود.... با اين گونه افراد به شدت برخورد خواهد شد و کوچکترين مماشاتی با آنها صورت نخواهد گرفت.»

در تاريخ ١٣ آذر ماه بنا بر خبر انتشار يافته در خبرگزاری فارس ( نزديک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) احمد قربانی معاون داستان بازداشت ١٦ فعال سايبری را از سوی اطلاعات سپاه پاسداران تأييد کرده است. وی «اتهام» آن‌ها « فعاليت در قالب يک شبکه پيچيده امنيتی-رسانه‌ای، اقدام عليه امنيت ملی از طريق همکاری با شبکه‌های بيگانه و طراحی سايت و توليد محتوی برای سايت‌های ضد انقلاب به منظور براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی.» اعلام کرده است.

يک روز پيشتر سايت نارنجی، رسانه‌ای فعال در عرصه فن‌آوری تازه، در صفحه نخست خود خبر داده بود که به دليل بازداشت نويسندگان تحريريه و اعضای کادر فنی از سوی سپاه پاسدران، سايت تا اطلاع ثانوی به روز نخواهد شد. اين نوشته چند ساعت بعد از روی سايت برداشته شد. بنا بر نوشته اين سايت و تائيد خبرنگاران محلی، علی‌اصغر هنرمند، عباس واحدی، عليرضا وزيری، نسيم نيک‌مهر، مليحه نخعی، محمدحسين موسی‌زاده و سارا سجادپور پس از بازرسی منازل و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال يافته‌اند.

از سوی ديگر روز ١٢ آذر گيتی فاضل پور وکيل خانواده ستار بهشتی گفت « شعبه اول بازپرسی دادسرای جنايی اعلام کرده است، چون دادگاه قتل عمد را نپذيرفته و پرونده اتهام قتل عمد بسته شده، برای رسيدگی به اتهام شبه عمد بايد مجددا طرح دعوا کنيم.» و اضافه کرده است که «طرح دعوای مجدد با اتهام قتل شبه عمد را فعلا قبول نکرده ام و در اين باره بايد با موکلم مشورت کنم.»

روز ١٣ آبان ١٣٩١ پيکر بی جان ستار بهشتی در سلول بازداشتگاه پليس فتا( پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات) پيدا شده بود. پس از يک سال و کارشکنی‌های بسيار در باره پرونده، قرار بود روز ٥ آبان نخستن جلسه دادگاه برگزار شود که به دلايل نامعلومی اين محکمه به تأخير افتاده است. بدرفتاری و فشار بر خانواده و وکيل ستار بهشتی از سوی مسوولان قضايی برای وادار کردن آن‌ها به دادن رضايت و يا پذيرش دست کم « قتل شبه عمد» ادامه دارد. امروز مسولان قتل وی از مصونيت کامل برخودار شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016