جمعه 15 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دعوت از جک‌استراو برای سفر به ایران توسط رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس

رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلستان گفت که از استراو برای سفر به ایران دعوت کرده و وی نیز به صورت غیررسمی از این سفر استقبال کرده است.

عباسعلی منصوری آرانی عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در راستای گسترش و توسعه روابط پارلمانی بین کشورها، بنده طی دوهفته گذشته با سفرای کشورهایی که ریاست گروه پارلمانی دوستی با آنها را برعهده دارم، یعنی سوییس، یونان و بلژیک دیدارهایی داشتم و از این طریق از آنها خواستم مراتب دعوت بنده را از همتایان خود در کشورهای متبوعشان ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا همچنین از آقای استراو که همتای بنده در پارلمان انگلیس است، دعوت کردم تا در ایران حضور پیدا کند که اخیرا وی مواضع خوبی داشت و مقالاتی نیز نوشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به هدف گروه‌های پارلمانی دوستی بین کشورها، گفت: این گروه‌ها توسعه روابط بین دولت‌ها را به صورت غیررسمی روان‌سازی می‌کنند و بر همین اساس بنده از همتایان خود در پارلمان این کشورها دعوت کردم تا به ایران بیایند و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران را بعد از تحریم‌های ظالمانه غرب مشاهده کنند که مردم ایران با ایستادگی پیشرفت‌های خود را ادامه دادند و تحریم‌ها نیز هیچ تاثیری در این مسیر نداشته است. آنها نیز گزینه‌ای جز بهبود روابط خود با ایران ندارند.
منصوری آرانی ادامه داد: بنده از روسای گروه پارلمانی دوستی این کشورها با ایران دعوت کردم تا به ایران سفر کنند و با آنها گفت‌وگو داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: این دعوت‌نامه‌ها از طریق تشریفات مجلس به وزارت خارجه ارسال می‌شود و کلیه اقدامات این‌چنینی از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دعوت‌نامه‌ها بعد از توافق اخیر ارسال شده است، تصریح کرد: استراو به صورت غیر رسمی اطلاع داد که از این دعوت استقبال می‌کند و بنا شد که در مورد دیگر افراد، سفرا زمان سفرهای آنان را به ما اعلام کنند؛ در حال حاضر در مورد سفر استراو و رئیس گروه پارلمانی دوستی دیگر کشورها به ایران زمان خاصی هماهنگ نشده و بحثی نیز پیرامون موضوع مذاکرات صورت نگرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016