سه شنبه 19 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلیل عدم حضور نتانیاهو در مراسم ماندلا: هزینه های سفر!

بنیامین نتانیاهو در آخرین دقایق تصمیم گرفت در مراسم یادبود نلسون ماندلا شرکت نکند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که پیش از این وی به مقامات آفریقای جنوبی اطلاع داده بود در این مراسم شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنامه گویا٬ روزنامه اسرائیلی هاآرتز مدعی شده دلیل این تصمیم هزینه های بالای مسافرت به آفریقای جنوبی بوده است. دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده هزینه این سفر ۷ میلیون شکل(۱/۹ میلیون دلار)‌خواهد بود.

یک مقام ارشد اسرائیلی خبر داد نتانیاهو تصمیم دارد روز یکشنبه آینده در مراسم تدفین ماندلا در روستایی که در آن زاده شده شرکت کند. این درحالیست که حکومت آفریقای جنوبی از همه سران کشور ها خواسته بود به احترام خواسته خانواده ماندلا -برای برگزاری مراسم تدفین تنها در حضور اعضای خانواده- از مراسم روز سه شنبه شرکت کنند.

روزنامه ها آرتز در نوشته ای به قلم بردلی برستون می نویسد:
"پیامی که نتانیاهو با این تصمیم به جهان می فرستد این است: اسرائیل من که خواستار مشروعیت و شناخته شدن به عنوان شریکی کامل در جامعه بین المللی است شخصیتی مانند ماندلا٬ کشوری مانند آفریقای جنوبی و احساسات جامعه جهانی را کم ارزش تر از پول بلیط هواپیما می داند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمپینی برای جمع‌آوری پول برای سفر نتانیاهو

کمپینی نمادین برای جمع آوری پول لازم برای سفر نتانیاهو به آفریقای جنوبی در اسرائیل به راه افتاده است. این کمپین که توسط یک گروه یهودی ترقی خواه راه اندازی شده٬‌ با طعنه نوشته است: " باشد! شاید نتانیاهو همیشه خیلی صرفه جو نبوده و خدا می‌داند که ما همیشه اختلافاتی با وی داشته ایم اما بیاید سیاست را کنار بگذاریم و به او که نیازمند است کمک کنیم."

در ادامه این مطلب می خوانیم: "دولت اسرائیل اعلام کرده هزینه این سفر نزدیک به دو میلیون دلار می شود. ما در اینترنت جستجو کردیم و گزینه بهتری پیدا کردیم: پرواز با شرکت ترکیش ایرلاینز با هزینه نزدیک به ۳۵۰۰ دلار!"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016