سه شنبه 26 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخست‌وزير عراق: عوامل اصلی ترور مهندسان ايرانی بازداشت شدند

معاون عربی و آفريقای وزير امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقات‌های خود در سفر به عراق با نوری المالکی، نخست‌وزير اين کشور ديدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر حسين اميرعبداللهيان، معاون وزير خارجه کشورمان در اين ديدار درباره حادثه تروريستی اخير که منجر به شهادت تعدادی از مهندسان و کارگران ايرانی شد، از اقدام و دستورات ويژه نخست‌وزير عراق درباره پيگيری موضوع و دستور بازداشت عاملان اين اقدام تروريستی تشکر و قدردانی کرد و افزود: اين اقدامات تروريستی در عزم جدی جمهوری اسلامی ايران بر پيگيری روابط راهبردی با عراق خللی وارد نخواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با اشاره به اهميت تقويت روابط فرهنگی و تبادل زوار بين دو کشور افزود: با توجه به تردد زوار ايرانی در مناسبت‌های مختلف به عراق و حضور شرکت‌های ايرانی در پروژه‌های اقتصادی اين کشور، اتخاذ تدابير ويژه برای تامين امنيت آنان ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با تروريسم گفت که اجازه نخواهيم داد تروريست‌ها با اقدامات خود منطقه را دچار بحران کرده و آن را تخريب کنند.

نوری مالکی، نخست‌وزير عراق نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام گرم خود به مقامات کشورمان اظهار کرد: دستور پيگيری سريع موضوع حمله به مهندسان ايرانی را صادر کردم و در کم‌تر از ۷۲ ساعت نيروهای امنيتی عراق عوامل اصلی اين حادثه را بازداشت کردند.

او تاکيد کرد: به تروريست‌ها اجازه نمی‌دهيم که ثبات و امنيت عراق و منطقه را به بازی بگيرند و آن‌ها قادر نخواهند بود که روند توسعه اقتصادی و زيربنايی عراق را متوقف کنند.

نخست‌وزير عراق با انتقاد از برخی کشورهای حامی تروريسم، بر اهميت توسعه عميق‌تر روابط با ايران تاکيد کرد و امنيت و استقرار در منطقه را در گرو همکاری‌های دسته جمعی همه کشورهای منطقه دانست.

وی با اشاره به عزم دولت عراق برای تامين بيش‌تر امنيت زوار و شرکت‌های ايرانی گفت که زوار ايرانی لازم است از مسيرهای قانونی و توافق شده و با حمايت‌های امنيتی لازم وارد عراق شوند.

مالکی افزود که نيروهای عراقی به خوبی از عهده تامين امنيت زوار در اربعين برخواهند آمد.

دو طرف هم‌چنين درباره تحولات منطقه به‌ويژه سوريه گفت‌وگو و تبادل نظر کرده و بر ديدگاه مشترک خود در زمينه ضرورت تقويت راه‌حل سياسی، توقف خشونت‌ها و پايان دادن روند ارسال سلاح و تروريسم به سوريه تاکيد کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016