چهارشنبه 27 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت بازرگان ایرانی در ترکیه به اتهام پول‌شویی برای ایران

یک بازرگان ایرانی آذری تبار، روز گذشته در ترکیه بازداشت شد. "رضا ضراب" بازرگان ایرانی و همسر خواننده معروف ترکیه "ابرو گوندش" به اتهام معاملات مالی غیرقانونی که هدف دور زدن تحریم های ایران را داشته، بازداشت شده است.

به گزارش خبرنامه گویا، روزنامه زمان ترکیه با اعلام این خبر گفته که مجموع این معاملات به مبلغی حدودی ۸۷ میلیارد یورو می رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت دارایی ترکیه از مدتی قبل به این تاجر ایرانی مظنون بوده و چند هفته پیش به پلیس استانبول گزارشی در این زمینه ارائه کرده است. به گفته همین منبع در پلیس استانبول٬‌ وی علاوه بر این با اتهام «دست داشتن در ارتشا برای گرفتن تابعیت غیرقانونی برای شهروندان خارجی از طریق روابط مخفی با تعدادی از فرزندان وزرای ترکیه» نیز روبه رو است.

طبق مدارک موجود ٪۴۰ این مبلغ که در فاصله سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ عمدتا از طریق بانک ملت از ایران خارج می شده، متعلق به ایران بوده است. نقل و انتقال پول از ایران توسط ۱۱ شرکت ترک که توسط بازرگانانی به نام های "آدم گلگچ" و "ودادی بدالوف" تاسیس شده بودند، انجام می‌شد. روز ۲۵ فوریه ۲۰۱۳ گلگچ مورد بازجویی قرار می‌گیرد و نهایتا اقرار می کند که این شرکت ها برای پول شویی از ایران ساخته شده اند. در تحقیقات بعدی مشخص شد که دستور تاسیس این شرکت ها توسط شخص "ضراب" صادر شده است. این گزارش همچنین مشخص کرده که این نقل و انتقالات یک طرفه بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016