شنبه 30 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نقض حقوق بشر در در ايران در صدر توجه مجمع عمومی سازمان ملل، پيام رسانه ای فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر


http://www.fidh.org/article14433

نيويورک، پاريس، ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ـ مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳ (۲۷ آذر ۱۳۹۲) قطعنامه ای را در باره وضعيت حقوق بشر در ايران تصويب کرد. اين قطعنامه «نقض جدی، مداوم و مکرر حقوق بشر» در ايران را محکوم کرد و از دولت خواست «به طور کامل، در قانون و عمل، به تعهدهای حقوق بشری احترام بگذارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر از فراخوان محکم قطعنامه به دولت ايران برای همکاری کامل با گزارشگر ويژه وضعيت حقوق بشر در ايران استقبال می کند. دولت ايران به رغم ادعای بهبود در وضعيت حقوق بشر، در هشت سال گذشته به هيچ يک از گزارشگران ويژه سازمان ملل اجازه ديدار از ايران را نداده است.

سه کشور ترينيداد و توباگو، کيريباتی و دومينيک که در سال های گذشته به قطعنامه رای ممتنع می دادند، امسال به آن رای مثبت دادند و از ضرورت احترام به حقوق بشر در ايران پشتيبانی کردند. اما پنج کشور که در سال ۲۰۱۲ رای ممتنع داده بودند امسال رای مخالف دادند. اين آرای منفی با توجه به افزايش تعداد اعدام ها در ايران، تداوم سرکوب و دستگيری فعالان جامعه مدنی در ايران نگران کننده است. بسياری از مدافعان حقوق بشر که سال ها پيش در ايران دستگير شده اند هنوز در زندان به سر می برند.

با ادامه گفتگوها در باره برنامه هسته ای ايران، فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر جامعه بين المللی را فرا می خواند به وخيم تر شدن وضعيت حقوق بشر در کشور نيز توجه کند. هيچ پيشرفتی در گفتگوهای هسته ای نبايد بر تداوم نقض جدی حقوق بشر در ايران سايه افکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016