شنبه 30 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اردوغان سفرای خارجی را تهدید به اخراج کرد

با بالا گرفتن تنش‌ها در ترکیه در جریان تحقیقات درباره فساد دولتی، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر، هشدار داده که ممکن است بعضی سفرای خارجی را به دلیل 'اقدام‌های تحریک‌آمیز' اخراج کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ آقای اردوغان در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: "بعضی از سفرا در انجام اقدامات تحریک‌آمیز دست دارند... کار خودتان را انجام دهید. ما مجبور نیستیم شما را در کشورمان نگه داریم."

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای اردوغان در این اظهارات هشدارآمیز به صورت غیر مستقیم، فرانسیس ریکاردونه، سفیر آمریکا در ترکیه را تهدید کرده است.

رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند که آقای ریکاردونه به بعضی از سفرای اروپایی گفته است که واشنگتن پیشتر به بانک دولتی هالک بنک هشدار داده که روابط مالی با ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه این کشور قطع کند.

سلیمان اصلان، رئیس این بانک به همراه دو نفر از فرزندان وزرای کابینه آقای اردوغان و تعدادی از مقام‌های پلیس از جمله کسانی هستند که در جریان تحقیقات درباره فساد دولتی در ترکیه بازداشت یا متهم شده‌اند.

روزنامه حریت گزارش داده است که امروز شنبه (۲۱ دسامبر) آقای اصلان رسما به دریافت رشوه متهم شده است.

بر اساس همین گزارش قضات دادگاهی در استانبول پسران دو وزیر کشور و اقتصاد دولت ترکیه را هم به واسطه‌گری در دریافت یا پرداخت رشوه متهم کرده‌اند.

نقش تاجر ایرانی

رضا ضراب، تاجر ایرانی‌الاصل هم که تابعیت ترکیه و آذربایجان را دارد، در ارتباط با این تحقیقات بازداشت شده است.

رسانه‌های ترکیه می‌گویند آقای ضراب متهم به تشکیل حلقه‌ای است که با رشوه دادن به مسئولان امکان فروش 'غیرقانونی' طلا به ایران از طریق هالک‌بنک را فراهم کرده است.

به نوشته این رسانه‌ها او با وجود ممنوعیت‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، حدود ده میلیارد دلار را به صورت طلا و پول نقد از طریق انتقالات بانکی خارج از ضابطه به ایران منتقل کرده و برای این کار ده‌ها میلیون دلار رشوه پرداخته است.

ناظران می‌گویند تحقیقات درباره فساد دولتی و گزارش‌های مربوط به برکناری روسای پلیس نشانه افزایش درگیری‌ داخلی در حزب حاکم 'عدالت و توسعه'، میان هواداران آقای اردوغان و طرفداران فتح الله گولن، شخصیت مذهبی پرنفوذ ترکیه است که در تبعیدی خودخواسته در آمریکا زندگی می‌کند.

اتحادیه اروپا از ترکیه که خواهان عضویت در این اتحادیه است، خواسته تا از طی شدن روند قضایی بی‌طرفانه در این پرونده اطمینان حاصل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016