دوشنبه 9 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستور روحانی برای پيگرد سوء استفاده‌کنندگان از تحريم‌ها

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران برای معاون اول خود مدت يک ماهه‌ای را جهت بررسی و پيگرد سوء استفاده‌کنندگان از تحريم‌ها، تعيين کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : با دستور رييس جمهور و تعيين ضرب العجل يکماهه برای معاون اول خود در جهت بررسی و پيگرد سوء استفاده کنندگان از تحريمها، شمارش معکوس برای پيگرد قضايی و امنيتی بابک زنجانی بعنوان مشهور ترين چهره نفع برنده از تحريمها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار «انتخاب»، دستور صريح رييس جمهور به معاون اول دولت برای تحت پيگرد قرار دادن کسانی که از دور زدن تحريمها سواستفاده می کنند فاز جديدی در برخورد با مفاسد اقتصادی را آغاز کرده است.

به نظر می رسد برخورد با اين مفاسد و رانت ها بسيار بزرگتر از ساير مفاسد اقتصادی بوده است. به نحوی که مجموع ثروت شهرام جزايری حدود ۱۰۰ ميليون دلار، اختلاس فاضل خداد و مرتضی رفيقدوست ۲۰۰ ميليون دلار و اختلاس سه هزار ميلياردی، دو و نيم ميليارد دلار بوده است. اما ثروت بابک زنجانی بنابر اظهار خود وی بالغ بر ۱۰ ميليارد دلار است که ظرف مدت کوتاهی و با دور زدن تحريمها بدست آمده است.

بنابر گزارش های رسيده به «انتخاب» ؛ پس از دستور رييس جمهور ، دولت برخورد قاطع با اين عوامل و مافيای امنيتی و اقتصادی حامی آنان که از تحريمها منتفع می شوند را در دستور کار قرار داده است و ظرف يک ماه آينده اين پيگرد بصورت رسمی انجام خواهد شد.

تنها يکی از تخلفات بابک زنجانی نگهداری بيش از دو ميليارد يورو پول نفت است که از باز پس دادن اين مبلغ با وجود پيگيری های مستمر وزارت نفت خودداری کرده و موضوع را موکول به بهانه های واهی نموده است.

اين مبلغ سه برابر اختلاس سه هزار ميلياردی است.

اين درحاليست که منابع مطلع به «انتخاب» گفته اند، اخباری که توسط برخی نمايندگان حامی بابک زنجانی درباره بازپس دادن پول نفت منتشر شده، کذب از کار در آمده است و مشخص گرديده وی از پس دادن پول نفت خودداری می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016