دوشنبه 16 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
25 آذر» شمس‌الواعظين: ديگر ممنوع‌الخروج نيستم
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شگفت‌زده شدن شمس‌الواعظين از سخنان دادستان کشور

ايسنا ـ رييس هيئت مديره‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران در واکنش به صحبت‌های محسنی اژه‌ای - دادستان کل کشور - درباره‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران، گفت: من با شنيدن اظهارات جناب آقای اژه‌ای درباره‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران شگفت‌زده شدم، چون هيچ حکمی مبنی بر توقف فعاليت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از هيچ دادگاهی صادر نشده است.

ماشاءالله شمس‌الواعظين در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: حکمی مبنی بر توقف فعاليت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران وجود ندارد، به‌جز حکم آقای سعيد مرتضوی که به‌دليل رويدادهای پس از انتخابات سال ۸۸ و در قالب تدابير احترازی مبنی بر پلمپ دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران صادر شد. همچنين تا کنون در هيچ دادگاهی، موضوع انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و دليل پلمپ شدن آن مورد رسيدگی قرار نگرفته است. بنابراين به‌نظر می‌رسد با حذف موانعی که به آن‌ها اشاره شد، دليلی برای ادامه‌ی توقف فعاليت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران باقی نمی‌ماند.

او ادامه داد: شايد به همين دليل است که دستور مساعد رييس‌جمهور خطاب به سه وزير کابينه، وزير اطلاعات‌، وزير کار‌ و وزير ارشاد، در همين چارچوب و در زمينه‌ی ضرورت بازگشايی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران صادر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



شمس‌الواعظين بيان کرد: جناب آقای اژه‌ای، خود بهتر از ديگران می‌دانند که روزنامه‌نگاران ايران در انجمن صنفی و مطابق اساسنامه‌ی اين انجمن نمی‌توانند فعاليت سياسی کنند، فعاليت سياسی در قالب انجمن صنفی و مطابق اساسنامه‌ی اين انجمن يک تخلف انضباطی است که هيئت مديره‌ی انجمن بايد به آن رسيدگی کند، البته تا کنون هيئت مديره‌ی اين انجمن هيچ موردی را که بر فعاليت مسوولان انجمن در زمينه‌های سياسی دلالت کند‌، به‌دست نياورده‌اند، حتی آن‌ها که به دلايل شخصی و به‌دنبال رويدادهای پس از انتخابات ۸۸ به خارج از کشور مهاجرت کردند‌، طبق اساسنامه‌ی اين انجمن عضويت‌شان معلق شده است.

اين روزنامه‌نگار گفت: من به‌عنوان رييس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران از جناب آقای اژه‌ای که شناخت ديرينه‌ای نسبت به يکديگر داريم‌، تقاضا می‌کنم در صورت برخورداری از اسناد و مدارکی که بر صحت ادعای ايشان دلالت می‌کند، ما را نيز در جريان بگذارند و مطمئن باشند که ما در چارچوب قانون و اساسنامه‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران عمل خواهيم کرد.

شمس‌الواعظين با بيان اين‌که در سخنان آقای اژه‌ای نکات خوشحال‌کننده‌ای وجود دارد، تأکيد کرد: نکته‌ی خوشحال‌کننده اين است که او به تغيير برخی از مواد اساسنامه و برگزاری انتخابات جديد اشاره کرده است. لازم می‌دانم يادآور شوم که يکی از وظايف هيئت مديره‌ی کنونی انجمن صنفی و من به‌عنوان رييس هيئت مديره، اين است که بلافاصله پس از بازگشايی انجمن، برای برگزاری انتخابات جديد هيئت مديره و اصلاح برخی مواد اساسنامه، برای برگزاری مجمع عمومی دعوت کنيم. در نتيجه، من از جناب اژه‌ای تقاضا می‌کنم با رويکردی مساعد، قشر عظيم روزنامه‌نگاران کشور را نسبت به بازگشايی خانه‌ی خود اميدوار کنند و مطمئن باشند هيئت مديره‌ی اين انجمن هيچ‌گاه گامی برخلاف قانون و عرف برنخواهد داشت.

او در پايان اضافه کرد: اميدواريم آقای اژه‌ای نيز به ديگر مسوولانی بپيوندند که به‌تازگی وعده‌های مساعدی درباره‌ی بازگشايی انجمن داده‌اند.

به گزارش ايسنا، دادستان کل کشور - محسنی اژه‌ای - امروز (دوشنبه، ۱۶ دی‌ماه) در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگاری که با اشاره به فعاليت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از سخنگوی دستگاه قضايی پرسيد که وزير ارشاد گفته‌اند که اين موضوع صنفی است و درصدد حل آن و رايزنی در اين راستا با وزارت اطلاعات هستيم، آيا دستگاه قضايی نيز در اين زمينه ورود پيدا کرده است؟ گفت: در واقع، آن کميته‌ی قبلی امور صنفی، کار صنفی انجام نمی‌داد. اگر آن را تغيير داده‌اند و قرار شده کار صنفی انجام دهند که موضوع جداگانه است. در واقع، آن انجمن صنفی کار سياسی انجام می‌داد و اگر انجمن صنفی جديد براساس همان رويه باشد و بدون نظر دستگاه قضايی باشد با آن برخورد می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016