چهارشنبه 18 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انفجار مرگبار در پشت صحنه‌ فيلم ده‌نمکی

ايسنا ـ انفجار در پشت صحنه‌ی فيلم و سريال «معراجی‌ها»ی مسعود ده‌نمکی به کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن ۲ نفر منجر شد.

به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،در حالی که مراحل پايانی فيلم «معراجی‌ها» در حال انجام بود، صبح امروز، ‌۱۸ دی‌ماه، در پشت صحنه اين فيلم در شهرک سينمايی دفاع مقدس انفجاری رخ داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگار ايسنا در تماس با عوامل حاضر در صحنه مطلع شد که بر اثر اين انفجار، حداقل ۵ نفر کشته شدند، علی اکبر رنجبر مدير شهرک سينمای دفاع مقدس، جواد شريفی‌راد مسوول جلوه‌های ويژه ، رضا فرجی دستيار توليد، جمشيد احسانی‌ نگهبان ، مرتضی مولايی دستيار طراح صحنه از دنيا رفتند.

حميد شهيری طراح صحنه و مهدی مرادی جلوه‌های ويژه به بيمارستان صاحب‌الزمان اسلامشهر منتقل شدند.

طبق پيگيری‌های بعدی،خبرنگار ايسنا مطلع شد که بر اثر اين انفجار ۵ نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند که حال آن دو نفر نيز مساعد نيست.

***

عضو هیأت مديره انجمن جلوه‌های ويژه خانه سينما با تأييد خبر انفجار در پشت صحنه فيلم مسعود ده‌نمکی گفت: اين انفجار در حين حمل مواد منفجره رخ داده است.

عباس شوقی به ايسنا گفت: مواد منفجره جنگی بوده و دست ما به هيچ جايی بند نيست چون اجازه نمی‌دهند موادی را که مخصوص استفاده در فيلم است، وارد کنيم و به همين دليل مجبوريم از مواد جنگی استفاده کنيم.

وی اضافه کرد: اين مواد در حين حمل منفجر شده و سر صحنه فيلمبرداری نبوده است.

شوقی با اشاره به اينکه در حدود ۶۰۰ فيلم و تجربه حضور در چنين صحنه‌هايی را دارد، گفت: همه چيز بازی سياسی شده و با وجود اعتراض‌هايی که ما همواره در اين باره داشتيم هيچ اتفاق نيفتاده است و به دليل اينکه مجبور به استفاده از مواد منفجره جنگی بوديم، شاهد کشته شدن سه چهار نفر از عوامل فيلم «معراجی‌ها» هستيم.

به گفته‌ی وی؛ اين اتفاق در شهرک سينمايی دفاع مقدس و در حالی که فيلمبرداری فيلم «معراجی‌ها» به روزهای پايانی خود رسيده، رخ داده است.

به گزارش ايسنا، نسخه اوليه فيلم «معراجی‌ها» در حاليکه ۱۰ درصد فيلمبرداری باقی‌مانده بود، اوايل دی ماه به دفتر جشنواره فيلم فجر تحويل داده شد.

در خلاصه داستان «معراجی‌ها» آمده است: قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در يکی از دانشگاهها دفن شوند اما گروهی از دانشجويان با تحريک استاد گنجی اقدام به آشوب وجنجال در دانشگاه می‌کنند که آغاز قصه‌ای می‌شود که گروه دانشجويان مجبور به سفری ناخواسته می‌شوند...

در اين فيلم بيش از ۴۰ بازيگر حضور دارند که به محمدرضا شريفی‌نيا، اکبر عبدی، سيد جواد هاشمی،‌ مهرداد ضيايی، مهران رجبی، نيما شاهرخ شاهی،برزو ارجمند، امير نوری، کاوه خداشناس، حسين مهری، غلامحسين لطفی، مجيد شهرياری، اصغرنقی زاده، اسماعيل سلطانيان ، بهاره افشاری، مريم کاويانی، پوراندخت مهيمن، لاله صبوری، سمانه پاکدل و حديثه تهرانی می‌توان اشاره کرد.

پروژه «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهيه‌کنندگی سيد محمود رضوی قرار بود در صورت انتخاب، با نسخه سينمايی در جشنواره فجر امسال شرکت می‌کند و سپس به صورت مجموعه تلويزيونی از شبکه اول سيما پخش‌ شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016