چهارشنبه 18 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه زورآزمایی میان نخست وزیر و قوه قضاییه در ترکیه

عزیز احمد فرد - رادیو فرانسه

متعاقب افشای فساد در حکومت، پاکسازی پلیس و قوه قضاییه ترکیه ادامه دارد. حکومت این کشور، به اتهام تعدادی سوء برخورد در این قضایا، تعدادی از حاکمان شهرهای بزرگ را عزل کرد.

بعد از موجی از تصفیه، که در روزهای گذشته، در صفوف پلیس ترکیه صورت گرفت، وزیر داخله، یا وزیر کشور ترکیه، امروز فرمانی را امضا کرد، که بر اساس آن، 16 تن از مسئولین عالی رتبۀ پلیس، به شمول معاون رئیس امنیت ملی این کشور و مسئولین امنیتی شهرهای بزرگی چون، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و دیارباکیر از کار برکنار شدند.

بر اساس برآورد روزنامه های ترکیه، با این تصفیۀ جدید، تعداد کسانیکه از نیمۀ ماه دسامبر، تا امروز، از کار برکنار شده اند، به 700 نفر میرسد. 350 تن آنان سه شنبه در پایتخت این کشور، از وظیفه برکنار شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی دیگر، یکی از دادستانان مهم ترکیه، که مسئول تحقیق در قضیۀ «ذکریا اوز» بود، هم متعاقب افشا شدن این که او تعطیلاتش را در دوبی، به مصرف یکی از مهمترین شرکت های بخش ساختمانی سپری کرده بود، بصورت موقت، از کار برکنار شد. شرکتی که او را مهمان کرده بود، یکی از متهمان پرونده ای است، که او مسئولیتش را بعهده داشت.

از سوی دیگر، حزب رجب طیب اردوغان، یعنی حزب عدالت و توسعه، طرحی برای ازدیاد قدرت قوۀ اجرائیه در برابر قوه قضاییه پیشنهاد کرده است. این طرح در ساختار شورای عالی قضا تغیراتی بوجود خواهد آورد و به این ترتیب، ریاست این شورا، به دست معاون وزیر دادگستری و با وزیر عدلیه قرار خواهد کرفت.

قوه قضاییه و پولیس ترکیه از نیمۀ ماه دسامبر به اینطرف مورد انتقاد شدید اردوغان قرار دارند، نخست وزیر ترکیه، متعاقب افشا شدن موارد متعدد فساد در دستگاه حکومتی این دو نهاد را متهم به کودتای قضایی، بر ضد حکومت میکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016